Psikiyatri (Tıp) Okuduğuna Okuyacağına Pişman Olan ve Kandırılmış Hatta Yılları Çalınmış Hisseden Bir Doktorun İtirafları

Kutsal doktorluk mesleğime ilk adım attığım da gerçek bir doktor olacağımı sanıyordum. Yanıldığımı farketmem çok fazla zaman almadı. Katıldığım bir psikoloji semineri 6 yıllık tıp eğitimimi bir an da -tam 8 sekiz içinde- bütünüyle çöpe çevirdi. Bir an da Tıp Fakültesinde öğrendiğim herşeyin meslek hayatım için gereksiz bomboş bir yalandan ve yanlıştan ibaret olduğunu  gördüm ve sonuçta tam anlamıyla kandırılmış, yılları çalınmış hissettim. Seminerden çıktığımda öfkeden deliye, çılgına dönmüştüm. Bu bilgiyle ne yapacağımı bilmiyordum.

Meslektaşlarıma ve insanlara dönüp bunu anlatmalı ve konuşmalıydım . bu bilgiyi yaymaya karar verdim doğru olanın bunu yapmak olacağına karar vermiştim.

Dr. Toby Watson







VİDEONUN TAM METNİ

Mesleğe ilk adım attığımda, ne doktoru olduğuma dair bir vizyonum vardı...

Psikiyatrist!

Beyaz bir laboratuvar önlüğü  ve insanlara nasıl yardım etmen gerekeceğini biliyorsun. 
Onların  tüm biyolojik süreçlerini biliyorsun.

Ben bunun aslında böyle olmadığını ve  aslında bizim 'gerçek bir doktor' olmadığımızı uzun bir süre fark edemedim.

Bu alanda yani psikoloji hakkında öğrendiklerimde  yanlış bir şeyler olduğunu sonradan farkettim.

California'ya gittim ve Psikoloji yüksek lisansıma  başladım.

Bu dönemde daha önce okulda öğrendiğim bilgiler bana yavaş yavaş; aslında bir araya gelip anlamlı bir bütün oluşturamayan, kopuk, ufak tefek araştırma ve bilgi parçaları olarak görünmeye başladı. O zamana kadar okul dışında gerçekten bir konferansa katılmamış ya da hiç dışarıdan bilgi almamıştım. Aslında bu sırada okulda öğrendiklerimle çelişen pek çok bilgi duymaya başlamıştım.


Psikoloji ve Psikiyatriyle ilgili harici bir konferansa gittim çünkü bir meslektaşım bu tür bir konferansa gerçekten gitmemiz gerekeceğini ve bunların bizim için çok öğretici olacağını söylemişti.

Aldığım bilgi ve eğitimi ve psikoloji alanını zaten sorgulamaya başlamıştım ve orada konferansta bir doktor; psikolojinin ana teorileri ve ideolojisi ve  kısa geçmişi ve  tarihi, tıbbi modelin dört yanlış dayanağı hakkında konuştu.

Bunlar gerçekten daha önceden psikiyatri ve psikolojiye hakkında tüm bildiklerimin içini boşalttı.

Bu konferansta zihinsel acının biyolojik nedenleri ve sonuçları ile ilgili  konuştular.  Anlatılanlar; kimyasal dengesizlik teorisi, genetik çalışmaları ve beyin taramaları gibi şeylerdi ve  sonuç olarak  bu sekiz saatlik zaman diliminde, kelimenin tam anlamıyla tüm öğrenim hayatım boyunca aldığım büyük bilgi yığınının altı oyuldu ve içi  boşaldı.

Sadece 8 saatte Tıp fakültesinde öğrendim tüm bilgi buharlaşmış ve anlamını kaybetmişti.

Psikiyatri ve psikoloji Konferansından çıkarken kızgın hissediyorum.

İçimde kopan yoğun duygu fırtınaları. Hayatımın son 5-6 yılında yılında ne yapmıştım? Ne için okumuştum?

Bana yalan söylediler. Kandırılmış hissediyordum.
Bana okutulan ders kitaplarının
  doğru olmadığını artık biliyordum ve bu yüzden şimdi daha iyi hissediyorum çünkü artık gerçek bilgiye ve doğrulara sahibim.

Doktora derecem var ve eğer varsa artık mikrofona geçmem ve doğruları söylemem gerektiğini hissediyorum

Yani bu bilgiyi paylaşmak zorundayım çünkü geceleri rahat uyuyabilmek için yapmam gereken ve doğru olan bu.

Psikiyatri sadece genel halkı yanıltmakla ve yanlış yönlendirmekle kalmadı. Genel olarak psikiyatriyi ilaç endüstrisi yanlış yönlendirdi. Milyarlarca dolarınız varsa bu size medya  ve  politikacılar üzerinde  onların ne yazacakları ya da yasaları nasıl yapacaklarına dair de güç sağlar. Yani onlar politikacılar ve medyayı da yanlış yönlendirdiler,  kullandılar ve yanılttılar.

Sorun şu ki;  bu kişiler eğitimli veya donanımlı değil!

Zihinsel acının bir şekilde biyolojik bir hastalık olduğuna dair yanlış ve yanıltıcı iddialar hakkında kanıtı istenmesi ve  zor soruların sorulması gerekiyor.

Psikiyatri ve psikoloji de; tıbbi test yok, tarama yok, kan testi yok!

Herhangi birinin akıl hastalığı (mental bozukluğu) olduğuna  bir tam anlamıyla el kaldırarak oylama yapmaya benzer bir şekilde karar veriyorlar.

İnsanların gerçek fizyolojik bulgulara sahip olduğu gerçek tıbbi hastalıkların aksine psikiyatri de birinin tıbbi hasarı olduğuna dair bir ölçüm ya da doğrulama sağlayabilecek ne tıbbi bir cihaz ve araç ne de gerçek bir  gerçek bir test var.

Durumun öylemi değil mi olduğunu doğrulayamayız. 
Diyabetiniz varsa her ülkede aynı tanıyı alırsınız.

Dünyanın her yerinde bir kanser tümörünüz varsa onu sizden çıkarabilir ve elle tutabilirler 

 DEHB'niz olduğunu düşünün. Onu tutamazsınız, göremezsiniz ve  ona dokunamazsınız.

Bunların sosyo-kültürel fenomenler olduğunu doğrulamanın tıbbi olarak  bir yolu yok.

Hoşumuza gitsin ya da gitmesin ve ister katılalım ister katılmayalım  bu gerçek tıp değil!

Bunlar kesinlikle beyin hastalığı değil!

Şu an da yalnızca Amerika'da her beş kişiden biri psikiyatrik ilaç kullanıyor.

Şimdi bu ilaçları kullanan bu kişilerin daha fazla suç işlenmesine neden olduğunu görüyoruz.

Daha fazla engellilik, daha fazla sorun, daha fazla intihar ve cinayet. Bu bizim kültürümüz değil.

Normal davranışları tıbbileştirmek; sonuçta  ilaçlar ve teşhis. bu sorunu daha da kötüleştiriyor, bunu görüyorum.

Geçmişte uyuşturucuya karşı bir savaşımız vardı ve bunun arkasında hepimiz dururduk. Yani uyuşturucu herkes için kötü bir şey kabul edilir ve herkesin bırakması beklenir ve istenirdi. 
İlginç bir şekilde psikiyatriye gelince bunun yasadışı uyuşturuculardan farkı yok. Yasadışı uyuşturucu bir sokak satıcısı tarafında satılır ve yasadışıdır ve psikiyatrik uyuşturucu bir psikyatrist taraından reçete edilir. Psikiyatrist sana onun bağımlılık yapacağını söylemez. Bir sokak uyuşturucusu satıcısı sana onun (örn. kokainin) bağımlılık yapacağını söylemesine gerek yoktur bu bağımlılık yapmıyor demez , buna (kokaine) ihtiyacın olduğunu ya da bunun senin tedavin olacağını iddia etmez, kokain eksiğin olduğunu ya  ya da bunun seni düzeltmeye yardımı olacağını da öne süremez ve söylemez. Tüm bunları belirleyemez.  Sokak uyuşturucusundan bir sorun deneyimlediğinde  satıcı kimyasal dengesizliğin ya da hastalık nüksün ya da beyninde hasarın ve bozuk genetiğin olduğunu iddia etmek zorunda değildir ama psikiyatri(st) tam da bunları yapar .Bu anlamda sokak uyuşturucuları (onların satıcıları) ve inanın psikiyatriden çok daha dürüst ve etik'tir.


Yanıltıcı (yalancı) insanlara karşıyım, bu konuda insanlara yalan söylemeyelim, numara yapmayalım

Bunlar bir ilaçmış, bunlar bir şeyi düzeltecekmiş gibi davranmayalım

İşte sonuç olarak bir şekilde bu bir tedavi değil  bunlar ilaç değil

Bu sadece bir kimyasal
 diğer herhangi bir kimyasal gibi, bu seni mahvedecek, seni mahvedecek
Sadece
 bu konuda insanlara yalan söylemeyelim sigorta şirketlerinden para almayalım

Tanrı korusun onu bir gence vermeyelim ve devlet bunu karşılamasın

Ebeveynler olarak bize küçük çocuklarımıza bakmamız onları korumamız kollamamız ve sahiplenmemiz öğretildi ve öğütlendi, bunu  biliyoruz

Bir sokak uyuşturucu satıcısı arayabiliriz ve bu suç yasadışı.

Psikiyatristlere veya onların uyuşturucularına dikkat etmemiz gerektiği bize öğretilmedi ve öğretilmiyor. Tüm bunların yalan olduğu bize söylenmedi ve öğretilmiyor.

Televizyon bize yalan söyleyen yanıltıcı şirket reklamları ile dolu ve bu sektöre kurban gitme olasılığımız çok fazla

Günümüz artık çok fazla zihinsel bilişsel zorunlu tarama testi uygulaması ve böylece çocuklar boş ve gereksiz yere akıl hastası olarak etiketlenecek 

Onlara zorunlu saçma testler uygulanacak

Artık pek çok çocuğun akıl hastalığı etiketi almaması neredeyse imkansız

 0 ile 18 yaşları arasında tarama araçlarınız olduğunda yüzde 80  yanlış pozitif tanı oranı olan testler okullarda yapılıyor.

Bu tanıyı alan çocukların büyük çoğunluğuna bir akıl hastalığı olduğunu söyleyip 

onlara ilaç vereceğimizi söyleyeceğiz çünkü on da dokuzunu bir sağlık kuruluşuna sevk ederseniz ve aynı ihtimalle ilaç reçete edilir.

Herhangi bir sorununuz için Sağlık Kuruluşundan içeri girerseniz yüzde 90 ihtimalle elinizde bir reçeteyle dışarı çıkarsınız.
Hayatın sıkıntılarına normal tepkiler verebilmek için yardım almaabilmek umuduyla bir psikiyatristi ziyaret edersiniz ve elinizde bir uyuşturucuyla dışarı çıkarsınız.

Biyoloji ile hiçbir ilgisi olmayan, kişisel geçmiş, sosyal yaşam ve zorlantı ya da güçle ilgisi olan bir patoloji için uygun kontrol yolu yoktur
 Doğru olanı yaptığıma inanıyorum ve sen de bu kariyer yolunu seç bir gün uyandığın da işe gitmek için sabırsızlanmayı dile.

İlaç şirketlerine, psikiyatristlere ve mahkeme sistemlerine ve CPS'ye ( çocuk istismarına karşı koruma hizmetleri ne) karşı bu yolu seç.

Ben bunu seçtim. Öyle yaptım. Nedeni ve nasılı nasıl olursa olsun doğru olanın bu olduğunu hissettim ve anladım. Bir yaşam yolum vardı ve bu bilgiyi duydum ve bu bilgiyi onurlandırmalıydım. ve bunu yayıyorum. Yaptığım şey bu çünkü doktorların ihtiyaç duyduğu bu. 
Dışarıda gerçekten böyle düşünen, olaya böyle gruplar olduğunu farketmelisin. P
sikiyatrik tanıların gerçekte bize ne ifade ettiğini ve tedavi etiğimizi ve ilaçla bunun insanlara ne yaptığını artık gerçekten  dürüst biçimde daha fazla insan sorguluyor ve insanlar bunları bilmek istiyor.
Artık bu tür işler yapıyorum ve bu eylem çağrısı oluyor. Öncekinden daha fazla etkinliğe sahibim

Mesleki profesyoneller olarak artık daha çok meslektaş daha çok psikolog ve daha çok psikiyatrist  şimdi kendi mesleklerine karşı konuşuyorlar

Bu, insanlığımız için yapmamız gereken şey. Eğer insanlık olarak biz hayatta kalacaksak ve varolmayı sürdürmek istiyorsak psikiyatristler ve ilaç şirketleri ile sıkıca savaşmamız gerekiyor.

Psikiyatristler, ilaç şirketleri ve politikacılar;  hepimiz halkı kandırarak milyarlarca dolar kazanıyoruz.

Yanlış ve yanıltıcı bilgilerin yayılmasını durdurmalıyız.  Bunu mahkemeler yoluyla durdurmalıyız.  İhtiyacımız olan bu. Toplumumuzu tekrar rayına oturtmaya başlamak için bunun  olmasını isterdim.

Amerikan Psikiyatri Derneği'ne karşı yanlış ve yanıltıcı bilgilerle halkı aldattığı ve halk sağlığını tehlikeye attığı gerekçesiyle dava açılmasını istiyorum.

Milyonlarca kişinin zarar görmesine yol açan ve halka yanlış bilgi pompalayan bu kurumalar insanlığa karşı suç işliyorlar .

Tüm dünyadaki ve tüm ülkelerdeki tüm psikiyatristler ülkelerindeki çocukları ve yetişkin insanları yanlış biçimde yanlış tanıyla etiketleyerek damgalıyor.

İnsanların hayatta problemler yaşaması doğaldır, bu normaldir, bu anormal değildir.

Etiketleyin ve bundan kar elde etmeye çalışın. Olan bu.
Bunu durdurmalıyız, durdurmalısın
Sen de...


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.