1998'de aynı zamanda Karen'ın doğum günü olan April'ı (Olumsuz Psikiyatrik Reaksiyonlar Bilgi Bağlantısı) kurdum.

Diğer ilaç mağdurları gibi kızımın önlenebilir ölümünün üzerinden 20 yılı aşkın bir süre geçtikten sonra geçmişe baktığınıza inanıyorum. İlaç yönetimi, reçete yazanlar tarafından yeterince anlaşılmamaktadır. Hikayemiz okuyunuz..

April Charity twitter The Guardian Haber Balantısı



'Bana kişiliğini kaybettiğini söyledi'

Karen Kieve bir pencereden düşerek öldü - ancak annesi Millie Kieve, yıllarca olumsuz ilaç reaksiyonlarından muzdarip olmanın suçlu olduğuna inanıyor





Geçen Cuma sevgili kızım Karen için bir mum yaktım. Onunla son tatilimi geçirdiğim Bournemouth'a döndüm ve anısına yerleştirilmiş denize bakan banka oturdum. 1995'ti ve trajedi başladığında Karen sadece 30 yaşındaydı.

Karen, keyifli bir mizah anlayışıyla sevgi dolu, ilgili ve hayat doluydu. Harika bir kızdı ve üç erkek kardeşine hayrandı. İkisiyle çalıştı - Paul ile sihirli bir eylemde ve Mark ile aile işinde. 1985'e kadar hayat güzeldi, peki ailemize böyle bir yıkım getirecek ne oldu?

O yılın Nisan ayında, Crohn's Bağırsak Hastalığı teşhisi konduktan sonra (daha sonra şüpheli kabul edilen) Karen'a suphasalazine ilacı reçete edildi. Psikolojik advers ilaç reaksiyonunun (ADR) ilk belirtisi, kısa bir süre sonra Karen'ın korkunç halüsinasyon kabusları gördüğü zamandı. Danışman ilacı almaya devam etmesi konusunda ısrar etti. Daha sonra tavsiyesinin bilgisizce verildiğini öğrendim - uyuşturucu veri sayfasını bile görmemişti.

Aile Ağustos ayında bir gemiyolculuğuna çıktı ve bu süre zarfında Karen'ın kişiliği değişmeye başladı. Sıkıca sarılmış bir yay gibi, kırılmaya hazır hale geldi ve sonra bir mola sırasında gemiden kayboldu. Sonunda bulunduğunda psikotik hale geldi ve gerçeklik duygusunu kaybetti. Hava ambulansıyla Londra'daki hastaneye götürülen danışman sadece ona baktı, sonra döndü ve hızla uzaklaştı. Ayrılırken "Benimle ilgisi yok" dediğini duyunca şok olduk.

Karen bir psikiyatri hastanesine nakledildi ve psikozu tedavi etmek için uygulanan Haloperidol ilacına karşı daha fazla olumsuz reaksiyon yaşadı. Gözyaşları içinde hastaneden beni çaldığını, yüzünün üzerinde ve kulaklarının içinde kurtçukların gezindiğini söylediğini hatırlıyorum. Oraya vardığımda bilincini kaybetmişti - başka bir ilaçla bayılmıştı. Kendine geldiğinde boynu şişmişti, dili ağzının çatısına yapışmıştı ve öğürüyordu - tüm ADR'leri tedaviye.

British Medical Journal'da yakın zamanda yapılan bir araştırma, hastaneye her 16 başvurudan birinin yan etkilerden kaynaklandığını ortaya koydu. Liverpool Üniversitesi'nde klinik farmakoloji profesörü olan yazar Munir Pirmohamed, rakamlarının yan etkilerin her yıl yaklaşık 5.700 hastanın ölümüne neden olduğunu öne sürdüğünü söyledi. Psikiyatrik ADR'leri bile içermiyordu.

Zaman iyileşir ve Karen hayatına yeniden başlar. Tüm ilaçları bıraktı ve işverenleri tarafından büyük saygı gördüğü bir PA olarak bir iş buldu. Bu arada, hepimiz psikiyatrist tarafından bunun bir daha olmayacak bir kriz olduğuna dair güvence verildi.

Ancak kara bulutlar altı yıl sonra tekrar indi. Hormonal problemler ve akne için reçete edilen bir ilaç olan Dianette'e verilen ters tepki, başka bir ruh hali değişikliğine yol açtı. Bir antidepresan olan Fluanxol reçete edildi. Hemen etkisi akatizi ya da Karen'ın tanımladığı gibi "panik atak" idi.

Karen'ın gömülü yirmilik dişlerinin çıkarılmasını öneren bir diş cerrahı olmasaydı, 1992'de ormandan çıkış yolunu bulabilirdik. Sadece yedi gün sonra, cerrahın sözleriyle, "Bu zavallı kız, muhtemelen ameliyattan dolayı paranoyaya girdi."

Bilmiyorum, ameliyattan birkaç gün önce Karen erkek arkadaşının prezervatifi yırtıldığı için ertesi gün hapı almıştı. Bu ilacın psikiyatrik yan etki riski veri sayfasında yazıyor, ancak Karen cerrahın sekreterini aradığında, cerraha bundan bahsetmeye gerek olmadığını söyledi. Bunun bir faktör olup olmadığını bilmiyorum, ama bunun pek yardımcı olamayacağına ikna oldum.

Bu olaydan kurtulduktan sonra, Karen'a düzenli aralıklarla bir anti-psikotik ilaç olan Largactyl (veya klorpromazin) alması söylendi. Kaslarını sertleştiren yan etkilere karşı koymak için, bir Parkinson ilacı olan Kemadrin'in yanı sıra bir uyku ilacı olan Temazepam'a reçete edildi. Toplamda, sadece yedi taş ağırlığındaki biri için güçlü bir kokteyl.

Anlatması zor olan şey, Karen'ın psikolojik "bozulmalarının" ilgili herkes için o kadar yıkıcı olduğudur ki, onu "dengelemek" için bir ilaç bulmanın bir rahatlama olduğudur. O zaman bu ilaçların da sorun yaratacağını bilmiyorduk.

Enerji, hayatımızda bir miktar normalliği korumaya çalışmak için harcandı. Bir tür cehalet ve inkar sarmalındaydık, hayatımızı sürdürmeye çalışıyorduk ve her şeyin yakında düzeleceğini umuyorduk. İnsanlarla yaşadığımız kabuslar hakkında konuşmak zordu. Karen sadece normal olmak istedi ve kendini iyi hissettiği anda hayatının kontrolünü eline almak ve geçmişin kabuslarına bakmamak istedi. Ama kızım yokuş aşağı bir kaydıraktaydı.

Karen baş dönmesi ve düşük tansiyondan muzdarip olmaya başladı. Cildi, görme yeteneği ve ışıltılı uyanıklığı etkilendi ve libidosu azaldı Bana kendi kişiliğini kaybettiğini hissettiğini söyledi.

21. doğum gününde kardeşi Paul ile birlikte olmak için Japonya'daki bir köye tek başına seyahat eden alıngan kıza ne olmuştu? Bir film galasında idolü John Travolta ile fotoğrafını çektirmek için muhabir taklidi yapan kız mı? Kardeşinin sihir gösterisiyle izleyicileri memnun eden göz alıcı sanatçı?

13 Ağustos 1995'te Bournemouth'ta tatildeydik ve kocam Jeff eve dönmüştü. Karen ile sahilde huzurlu bir gün ve müzik dinleyerek dinlendirici bir akşam geçirdim. Ertesi sabah, apartmanın dışındaki kargaşayla ilgili olarak onu yatağımın yanında bulmak için uyandım.

Büyük bir aracın arkasından devasa bir vinç kaldırılıyor ve Karen'ın yatak odasının yanındaki dairelerin yan tarafındaki alana geri dönen kamyonun uyarı sesi hala kulaklarımda çınlıyor.

Kendini huzursuz hissetti ve eve gidebilir miyiz diye sordu. Giyinmesini ve bir telefon görüşmesi yapmaya gitmesini önerdim. Birkaç dakika sonra, perde çerçeveye çarparak en geniş noktasına dönen pencerenin yanında bir mutfak sandalyesi bulmak için Karen'ın odasına gittim. Farkındalığımın dehşeti hiçbir annenin yaşamaması gereken bir şeydi.

Vinil koltukta, soruşturmaya göre kaymasının nedeni ipeksi bir yorgan vardı.

Karen öldükten sonra odasında "Sakinleştiriciler - beynin çalışmasının bazı yönlerini etkileyen Birleşik Krallık'taki ilaç çeşitlerine dair kapsamlı bir rehber" adlı bir kitap buldum. Bunu güzellik terapisi okuduğu üniversitenin kütüphanesinden almıştı. Kolej lütfen kitabı tutmama izin verdi. İçinde, aldığı ilaçlar için sıralanan bazı yan etkilerin altını çizmişti.

Biri, kaygı, kafa karışıklığı, ajitasyon ve psikolojik rahatsızlığa neden olduğu söylenen yüksek dozda prosiklidin (veya Kemadrin) idi. Korkunç bir şekilde, Karen'ın sadece psikiyatristinin amaçladığı dozun üç katı (tekrar reçetelerde) yanlış reçete edildiğini değil, aynı zamanda üreticinin veri sayfasının ilacı üç ay sonra durdurmayı önerdiğini buldum. Karen iki yıldır bu dozdaydı.

Şok içinde British Library'ye gittim ve Karen'ın tüm ilaçlarının psikiyatrik yan etkilerine atıfta bulunan birkaç makale ve dergi buldum. Bir kutu solucan açtığımı ve bu sessizlik duvarı hakkında bir şeyler yapmanın benim kaderim olduğunu hissettim.

1998'de, aynı zamanda Karen'ın doğum günü olan April'ı (Olumsuz Psikiyatrik Reaksiyonlar Bilgi Bağlantısı) kurdum. Farkındalığı artırarak, belki de onun hayatının korkunç israfının başka birinin hayatını kurtarabileceğini umdum.

Artık Karen'ınkiyle aynı türden deneyimleri bildiren sürekli bir e-posta akışı alıyorum. İnsanlar bana birinin anlamasını ne kadar yararlı bulduklarını söylüyorlar. Çok depresif bir kadın, doktoruna ona gönderdiğim tıbbi bilgileri gösterdi. Ancak o zaman kalp sorunları için ilacı değiştirmeyi kabul etti. "Kendimi %600 daha iyi hissediyorum" dedi.

Doktorların, SSRI antidepresanları ve benzodiazepinleri bırakma sırasında hastalarına destek olmalarına yardımcı olmak için geri çekme protokolleri gönderiyorum ve ayrıca sağlık profesyonellerine, yan etki raporlama sistemi olan Sarı Kartlarda ADR'leri bildirmeye ikna etmeleri için atölye çalışmaları sunuyorum. , hala etkili değil. Ayrıca sağlık bakanlığı ve hükümet araştırmalarına kanıtlarla katkıda bulunuyor ve konferanslar düzenliyorum. Bir sonraki, İlaçlara ve Anesteziklere Olumsuz Psikiyatrik Reaksiyonlar, 4 Kasım'da.

Nisan artık hayatımın ana odak noktası ve ben, ani ölümden önceki aylarda adli tabiplerin reçete edilen, durdurulan veya değişen tüm ilaçları kaydetmesini istemekten tıp öğrencilerinin ADR'leri anlamalarını sağlamaya kadar her türlü konuda kampanya yürütüyorum. Sevgili kızımı asla geri getiremem ama başkalarına yardım edebilmek beni rahatlatıyor. Farkındalığın hayat kurtardığına inanıyorum ve bu farkındalığı tıp mesleğine ve halka taşıma görevini üstlendim.

https://www.theguardian.com/society/2004/aug/17/health.lifeandhealth
https://www.april.org.uk/

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.