Bir Piskiyatrist Adayının Antidepresan Bırakırken Yaşadığı Zor Anlar (Kendi İfadeleriyle)

Bir antidepresanı durdurmak (bırakmaya çalışmak) nasıl bir şeydi (Makale)

Uzun süredir kullandığım bir antidepresanı bırakma girişimim, Kraliyet Psikiyatristler Koleji üyeliğimi kazandıktan kısa bir süre sonra başladı. Kağıt üstünde bu konudaki bilgimin, yazılı sınavlara göre klinik bir  muayenede olası bir hastaya danışmanlık için yeterli olmasına rağmen, beni bile önümde karşılacağım zorlukların gerçekliğine hazırlıksız yakaladığını anlamam uzun sürmeyecekti.

Bir psikiyatrist tarafından düşük ruh hali nedeniyle reçete edilen 60 mg SNRI duloxetine i (Cymbalta yı) yaklaşık bir yıl boyunca  kullanmıştım. Onu bırakmanın potansiyel zorluğu hakkında hiçbir uyarı almadım ve bunun çok zor olacağını kendim de beklemiyordum. 

Bir 'kesme (bırakma) sendromu'nun (ve semptomunun) mümkün olduğunu, ancak ciddi bir geri çekilmenin ve yoksunluğun olmadığını ve herhangi bir semptomun 'genellikle çok hafif olacağını ve yaklaşık bir kaç  hafta içinde kendi kendine azalarak' geçeceğini sanıyordum. 
 Geri çekilme ismi ve tanımının ve bu konudaki ön bilginin her ikisinin de endüstri sponsorluğunda düzenlenen bir konferanstan kaynaklandığını çok daha sonra öğrenebildim. 

İlacı bırakmak için iyileşme süresi olarak önerilen 6 ay süreyi bekledim.  O sırada aile hekimimin bakımı altındaydım. İkimiz de yaklaşık bir ay kadar sürecek basit bir bırakma süreci bekliyorduk,  ve azaltmanın yönetimine atanmaktan mutlu oldum. İlk adımım, dozu 30 mg'a indirmek yani yarıya düşmek oldu.

Bir gün içinde birkaç hoş olmayan semptom yaşamaya başladım. Başım dönüyordu ve kollarımda ve bazen etrafa baktığımda kafamda elektrik çarpmasına benzer garip hisler vardı. Yönümü şaşırmış, net düşünemiyor, kararsız hissediyordum. Sinirli, endişeli ve zaman zaman kişiliksizleşmiştim - rahatsız edici bir şekilde gerçek dışı veya kendimden kopmuş hissediyordum. En kötü semptomlardan biri, benzer, ancak tanıdık düşük ruh halimden farklı, bir şekilde daha derin ve fiziksel hissetmemde bir disforiydi (aşırı mutsuzluk ve hoşnutsuzluk). Bazı deneyimlerimi anlatmak zordu; Daha sonra, insanlar tarafından alışılmadık duyumları yakalamak için kullanılan çeşitli tanımları keşfetmek ilgimi çekti.  Bunlardan bazıları, örneğin 'beyin sisi', 'duygusal acı' ve 'içsel eziyet' özellikle bende yankı uyandırıyor.

Başlangıçta dozu yarıya indirmeye çalıştım. Bunu birkaç kez yapmaya çalıştım ama semptomlara dayanamadım. Daha yavaş bir yaklaşıma ihtiyacım vardı. Tipik olarak, azalmam sınırlı doz aralığıyla kısıtlandı; %10, %20 hatta %25 oranında azaltmak mümkün değildi. Semptomların başlangıcı, günaşırı dozlama için çok hızlı olduğunu kanıtladı. İlaç, yüzlerce minik boncuk içeren kapsüllerden oluşuyordu. Onları bir tablet gibi ikiye bölemezdim ama bir tanesini ayırıp boncuklarını çıkarabilirdim. Bunu dozu azaltmak için yapmaya başladım, tabletleri banyo rafında açtım ve boncuk parçalarını dışarı çıkardım.

Deneme yanılma yöntemiyle giderek daha küçük kesirleri denedim. Dayanılmaz yoksunluk belirtileri devam etti. Saçma sapan hissettiriyordu. Bunun neden bu kadar zor olduğunu ve neden standart bir prosedür izlemek yerine kapsülün sökülmesini doğaçlama yapmak zorunda kaldığımı anlayamıyordum.

Semptomlar normal yaşamın önüne geçti. İlişkilerim zorlandı. Geri çekilmeden kaynaklanan müdahale nedeniyle işim ve sosyal ilişkilerim arasında tüm bu zorlukla uğraşmak ve doz azaltma girişimleri yapmak zorunda kaldım. İndirimler arasında, bazen günler, bazen haftalar boyunca tekrar tekrar molalar verdim - daha uygun bir zaman ya da başka bir indirim yapabilmek için yeterince iyi hissetmek için bekledim.

Semptomlarım orijinal semptomlarımdan farklıydı ve gün içinde başlangıç ​​dozuma dönerek hafifledi. Bu bana bunun bir geri çekilme olduğunu açıkça gösterdi, ancak uzun bir süre, belki de ciddiyetleri veya kaygı ve sisli düşünce nedeniyle, kendimi bir nüksetmeye (hastalığı yeniden yaşamaya) ittiğim endişesinden kurtulamadım. Bunun da ötesinde, dozu artırmanın hızlı ve etkili bir şekilde rahatlatması, bağımlı olunan bir ilacının bir dozunu almak gibi hissettirmeye başladı. Kendimi uyuşturucu ve bağımlılık tuzağına düşmüş hissettim ve bu konu da endişelenmeye başladım

Sonunda, dozu yavaşça azaltmak için her gün kapsülden sadece bir boncuk çıkarmaya başvurdum. Sinir bozucu derecede yavaştı. Sabırsızca birkaç tane daha dökmenin akıllıca olmadığı kanıtlandı; ara sıra dürtüsel azalmalar, doz azaldıkça giderek daha acı verici oldu. Sonunda, ilacı bırakabilmek neredeyse bir yılımı aldı. 

Kısa bir süre sonra ormanlık alanda yürüdüğümü net olarak hatırlıyorum. 
Kuşlar daha gürültülü, ağaçlar ve gökyüzü daha canlıydı. Kendimi daha mutlu, daha canlı hissettim. Duyularımın ve duygularımın artık uyuşturucular tarafından köreltilmediğini fark ettim. Artık yoksunluk belirtilerim ve depresif belirtilerim yoktu, sonunda beni nüksetmekten ziyade yoksunluktan geçtiğime ikna etti.

Bunun sadece bir kişinin deneyimi olduğunun farkındaydım. Ancak, bu sorunu yaşayan tek ben değil de çok fazla kişi olduğunu sonradan fark ettim. Bir konferansta benzer deneyimlerden geçmiş başkalarıyla tanıştım. Orada, psikiyatrik ilaçları azaltmak ve yoksunluk belirtilerini yönetmek için akran desteği sunan Surviving Antidepressants (SA) web sitesini  duydum Pek çok kişi, ruh sağlığı hizmetleri tarafından yeterli anlayış ve desteğin yokluğunda bu tür kaynakların gerekli olduğunu bildirmektedir;  bu, SA'nın 12.000 kayıtlı kullanıcısı ve ayda 300.000 isabet tarafından doğrulanmaktadır. 

Ayrıca medyada antidepresan yoksunluğuna ilişkin yüksek profilli ve hareketli hesaplar var, bunlar aynı zamanda araştırma eksikliğinin önemli konularını ve çekilmeyi nüksetme olarak yanlış teşhis etme riskini vurguluyor.  , 

Royal College of Psychiatrists,  tarafından bu konunun ciddiyetinin yakın zamanda kabul edildiğini ve antidepresanlar da dahil olmak üzere NICE tarafından reçete edilen uyuşturucu bağımlılığı ve yoksunluk kılavuzunun planlandığını görmekten memnuniyet duyuyorum  Daha fazla araştırmayla birlikte, umarım bu deneyimim ve makalem , hastaların ve doktorların bir antidepresana başlamayı düşünürken yararlanabilecekleri yoksunluk hakkında kapsamlı ve doğru bilgilere ve bu ilaçları reçete edilen milyonlarca kişi için azaltma konusunda net, faydalı rehberlik ve desteğe sahip olmasını sağlar.

Dipnotlar

Finansman: Yazar, bu makalenin araştırılması, yazarlığı ve/veya yayınlanması için herhangi bir finansal destek almamıştır.

Çıkar çatışması beyanı: Yazar çıkar çatışması olmadığını beyan eder.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6826900/

Diğer makaleleri
Şizofreni de antipsikotiklerin kesilmesi ya da azaltılması ile hastalığın tekrar nükestmesi arasındaki ilişkinin incelemesi denenmesi
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31604607/

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.