Marco'nun Öyküsü

Merhaba;
Benim adım Marco ve 33 yaşındayım. Hikayemi paylaşmayı seviyorum çünkü insanları psikoaktif ilaçların tehlikeleri konusunda bilinçlendirmeyi ve bir hapın günümüzde sorunlarınıza hızlı bir 'çözüm' olarak ne kadar kolay reçete edildiğine dair bir fikir vermeyi umuyorum.



Hollandada ki yukarıda gördüğünüz terapi merkezi ve oranın psikologları olan Jelmer ve Marieke'nin yardımı olmadan ne halde olurdum hayal bile etmek istemiyorum.

Hikayemin detayları:

Hatırlayabildiğimden beri çok mutlu ve pozitif bir çocuktum. Her şey benim için iyi gitti. İyi bir işim, harika hobilerim, güzel bir arkadaş grubum vardı, sosyaldim ve kızlar tarafından çok sevilirdim. Her şeyin her zaman mümkün ve izin verildiği ve olumsuzlukların yaşanmadığı bir aileden geliyorum. O zamanlar, dış dünyaya da göstermeyi sevdiğim mükemmel bir resim gibi görünüyordu. Olumsuz duyguları olabildiğince önlemek için, hiç kıpırdamadan oturmadığım ve çoğunlukla dış uyaranlarla kendi imajımı beslediğim hızlı tempolu bir yaşam tarzı yaşadım. Macera ve hayranlık arıyordum. Negatifliğe izin vermeyen gerçek bir canlı idim.


Ekim 2019'da vücudum bu yaşam biçimini protesto etmeye başladı. Yoruldum, birkaç uyaran alabilirdim, kendimi zayıf hissettim ve konsantrasyonumu bulmak zordu. Şubat 2020'de bu şikayetlerle doktora gittim ve kendisinden antidepresan istedim. Sonuçta güzel hayatıma devam etmek için en hızlı çözümü arıyordum. Beş dakika içinde hemen eczaneden alabileceğim reçeteyle tekrar dışarı çıktım. Eve gittim, ilk hapımı aldım ve doğruca işe geri döndüm - bunun hayatımın en karanlık döneminin başlangıcı olduğunu bilmeden.


Ertesi gün planlanmış bir toplantı vardı ve şikayetlerime rağmen katılmak istedim. Bu görüşme sırasında vücudumdan akan terleri hissettim, endişelendim ve sonunda gözlerim karardı. Yönetmenim birkaç hafta izin almanın iyi olacağını düşündü. Ne yazık ki, sürekli panik, aşırı korku ve kasvet nedeniyle huzur yoktu. Paniğimden uyuyamadığım için tekrar doktorumu aradım. Telefonla 'panik bozukluğu' teşhisi koydu ve bir psikiyatristle kısa bir görüşmeden sonra, bana iyi bir gece uykusu sağlayacağı beklentisiyle antipsikotik(!) Ketiapin (veya SeroQuel) yazdı. O anda bu bir kurtuluştu, çünkü uyudum! Yine de ihtiyacım olan rahatlamayı alamadığım için durumum kötüleşmeye devam etti. Gerginlik vücudumu sardı ve korkular beni rahatsız etmeye devam etti. Bunların tükenmişliğin belirtileri olduğuna ve daha fazla yapı ve rahatlama yoluyla huzuru bulacağıma ikna olmuştum.


29 Nisan 2020'de o kadar bitkin, endişeli ve kafam karıştı ki ailem kriz servisini aradı. Yarım saat içinde bir psikiyatrist ve bir doktor oturma odasındaydı ve bana bir takım sorular sordu. Kısa süre sonra teşhis tekrar ortaya çıktı: anksiyete bozukluğu. Hemen 7.5 miligram Lorazepam (bir benzodiazepin) reçete edildi. Bu, 150 mg Oksazepam'a eşdeğerdir! Bu nasıl bir rahatlamaydı! Şikayetlerim güneşte kar gibi eridi. Bu 'uzmanların' bana bu kadar ustalıkla yardımcı olmalarına çok sevindim… Ertesi gün Utrecht'te alışverişe çıktığım için kendimi çok iyi hissettim. İki aydır aradığım huzura sonunda kavuşmuştum. Farklı bir yaşam tarzı üzerinde çalışmaya başlamak için koçla terapime güvenle devam ettim.


Kriz servisinden adamların bana söylemediği şey, bir benzodiazepin'in en fazla 2 ila 3 hafta alınabileceğiydi. Bu hapları daha uzun süre alırsanız, onlara bağımlısınız ve tolerans gelişecektir. Sonuç olarak, semptomları bastırmak için daha fazla yutmanız gerekir. Ayrıca doktoruma da bildirmediler. Bu yüzden bir psikiyatrın rehberliği olmadan ÜÇ psikoaktif ilaç kullanıyordum!!! Belli bir noktada benzodiazepin'i gözetimsiz olarak kendi başıma azaltmaya başladım.


Sonra açıkça tolerans geliştirdiğim ortaya çıktı, çünkü kriz servisi beni korkularımdan ve umutsuzluğumdan kurtardıktan dört hafta sonra durumum gün geçtikçe daha da kötüleşti. Koçum duvara vurmaya devam etti ve artık bana koçluk yapamazdı. Durum o kadar kötüye gitti ki, intihar düşünceleri her gün aklımdan geçti. Günleri zar zor atlatabiliyordum ve her gün parkta dolaşıyordum çünkü evde yalnız olmak imkansızdı. Her gün panik ve umutsuzluk içinde yaşadım. Bana her şeyin yoluna gireceğine dair söz veren yakınlarımın iyi niyetli sözlerine sinir oldum. Bunu bilmiyor olamazlardı! Hala çok şiddetli bir tükenmişlik içinde olduğuma dair inancım vardı.


Ağustos 2020'de daha fazlasının yapılması gerektiğini hissettim çünkü hiçbir gelişme olmadı. İspanya'da yoğun bir ruh sağlığı tedavisi programına kaydoldum - maliyet: 40.000 € (sigorta, çoğunu geri ödedi). Uçağa binmeye cesaret edemedim ama bir şekilde binecek cesareti buldum. İspanya'da birçok an ayak uydurmakta zorlandım ve bilişsel terapi işe yaramadı. Normalde beni uyandırabileceğiniz spor dersleri bile benim için düzenli olarak çok fazlaydı. Sonunda bir hafta önce ayrıldım çünkü intihar düşünceleri beni ele geçirdi ve artık kendime güvenmiyordum.


Hollanda'da beklenmedik bir şey oldu. Aniden temizlendim ve aniden iyileştiğimi hissettim. Ne yazık ki, bu bölümün yapılması üç hafta sürdü. Bütün bir yıldır içinde yaşadığım derin, karanlık deliğe geri düştüm. Umutsuzluk daha da kötüleşti. Hayatıma son vermek bana akıl hastanesindeki bir odadan daha çekici geldi çünkü çözümün orada olmadığını derinden hissediyordum.


Aralık ayında tam bir çaresizlik içinde beni bu cehennemden kurtarabilecek bir şey ya da birilerini aradım. Ailem, kız arkadaşım ve kız kardeşim de perişan oldu. Gittikçe daha fazla sıkışıp kaldığımda çaresizce izlemek zorunda kaldılar ve onlara tekrar tekrar hayatın bu şekilde bana bir anlam ifade etmediğini söyledim. Ayrıca kendilerini tamamen güçsüz hissettiler.


Daha sonra Hollanda Antidepresanlardan Özgürleş Vakfı sitesinden Het Vierde Pad'in sitesine geldim. Oradaki deneyim hikayelerinde kendimi güçlü bir şekilde tanıdım. Bu durumun kısmen ilaçtan kaynaklandığı fikri giderek güçlendi. Orada paylaşılan Jelmer ve Marieke'nin orada paylaşılan -doğal psikolojik iyileşme- vizyonu hemen bana çekici geldi. Temasa geçtim ve ilk görüşme Aralık sonunda planlandı. Bu tanıtım iyi geldi ve terapiye başladık.


Terapiye şu şikayetlerle girdim:


– Günlük güçlü intihar düşünceleri

– Aşırı korkular

– Panik ataklar

– Yorgunluk

– Konsantrasyon sorunları

– Zorlayıcı düşünceler

– İlişkim hakkında ciddi şüpheler


Jelmer ve Marieke'nin terapileri gerçekten derinlere iniyor. Üç ay da kendim ve gölge tarafım hakkında inanılmaz şeyler öğrendim. Jelmer, temelde hiçbir sorunum olmadığına, ancak kişiliğimin doğal gelişiminin büyük bir değişikliğe ihtiyaç duyduğuna dair güvence verdi. Bununla tamamen ilgili olabilirim.


Doktora danışarak önce Ketiapin'i azalttım. Sonuç olarak, işler aniden çok hızlı bir şekilde düzeldi. Hatta terapötik olarak işe geri döndüm. Ne yazık ki, bir ay sonra tekrar nüksettim. Pazartesi sabahı, birkaç haftadır kaybettiğim çok endişeli bir duyguyla uyandım. Çılgınca korktum. Başa dönmüştüm… Jelmer'a 'Yeniden ilaç almak istiyorum düşüncesi' ile gittim. Hemen buna yanaşmadı, ama şiddetle ısrar ettim ve bu yüzden yeniden ilaç başladım: daha fazla Lorazepam ve daha fazla Ketiapin. Eczacım iyiydi.


Dehşet verici bir şekilde, işler daha iyiye gitmedi. Endişeli kaldım, kötü uyudum ve intihar düşünceleri daha da yoğun bir şekilde üzerime hücum etti. Daha da fazla ilaç eklemek istedim…


Bu paniğin ortasında, Jelmer masadaki 'aşama' konusunu gündeme getirdi. Şok oldum çünkü çok endişeliydim ve intihara meyilliydim. 'O zaman haplar patlarsa ne olur?' aklımdan geçti. Ketiapin prospektüsünden bana şunu okudu: “(…) Kullanıcıların %1-10'u 'intihar düşüncesi' yan etkisine sahip” diye akıl yürüttü: Bu ilaçları bir yıldır alıyorsun – hiç almamış daha iyi. Sahip olduğun tüm belirtiler, üç broşürde de yan etkiler olarakzaten  listelenmiştir. Ya tükenmişliğinizden kurtulalı uzun zaman olduysa ve sadece ilaç seni rahatsız ediyorsa???” Onun tavsiyesi, tabii ki aile hekimimizle görüştükten sonra, Ketiapin'i azaltmaya başlamaktı. Bu tam olarak hala uyuyabileceğim çareydi. Yine de, daha fazla hapın görüntüsü beni korkuttu. O gün eve panik içinde geldim ve kız arkadaşıma zor bir zamana hazırlanmamız gerektiğini, çünkü Ketiapin'i azaltacağımı söyledim. Bunun tamamen yanlış gittiğini önceden gördüm ve aynı akşam korkumdan dolayı Jelmer ile temasa geçtim. Sözleri: “Bunu küçük adımlarla yapıyoruz. Sadece yap, doktorun da iyi olduğunu düşünüyor, şimdilik bizi bekle." Plan, bunu iki hafta içinde aşamalı olarak kaldırmaktı. Yolda iki gün geçirdikten sonra kendimi kız arkadaşımla güzel bir gezi için sabırsızlanıyorum. Üçüncü gün kız arkadaşımla Rotterdam'da yürüyordum ve içimden bir scooter kiralamak geldi. Birkaç gün sonra kayınvalidemle masada oturuyordum. Umutsuzluk günden güne azalıyordu ve kız arkadaşımla yaşamaktan bile bahsettim. bundan birkaç hafta önce ilişkimi bitirmek istedim çünkü artık ona karşı sevgi hissetmiyordum. Uykusuzluk korkusu asılsız çıktı. Hatta daha iyi uyudum! Sökme işleminin sonunda biraz daha az uyudum, ancak bu gün içinde herhangi bir soruna neden olmadı! 


Artık Ketiapin'i tamamen bıraktığıma göre, sürecime devam etme gücünü yeniden hissediyorum. Sonuçta, hala inşa etmek için iki kaynağım var. Yukarıdaki şikayetlerimin ilaçlardan kaynaklandığının anlaşılması beni endişelendiriyor ve ruh sağlığı sistemimiz konusunda beni kızdırıyor. İlaç alıp almama tercihi ile karşı karşıya kalan herkese, hapları almaya başlamadan önce kullanma talimatının tamamını okumasını tavsiye ederim. Ve şimdi, doğal psikolojik iyileşmenin gerçekten mümkün olduğuna gerçekten ikna oldum. O zaman daha fazlasını kendin yapmalısın - ama daha fazlasını kendin yapabilirsin! Haplar sizi güçsüz kılar ve hatta sorunu çok, çok daha kötü hale getirebilir. Her zaman çok hareketliydim, yoksa şimdi burada olmayabilirim… Bu haplar bazı insanlar için TEHLİKELİ olabilir (%1-10!!!)!


Sürecim hala tüm hızıyla devam ediyor, ancak Jelmer ve Marieke sayesinde doğru yolda olduğumu ve bu durumdan daha güçlü ve daha akıllı çıkacağımı biliyorum!


Devam edecek!!!

https://hetvierdepad.nl/marco-33-jaar-quetiapine-oorzaak-van-suicidale-gedachten/#

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.