Keto ve Etobur Diyete Atfedilen Daha İyi Zihinsel Sağlık -ve özellikle daha iyi yönetilen- Bipolar Öyküleri

Öncelikle bu başlık ve içerik tamamlanmış değildir. Taslak olarak açılmıştır. 
Sosyal medya yoluyla erişilin hikayeleri derlemeye çalışacağım. Yazım hızlıca bir taslak alındı ve eminim boş vakitlerde gözden geçecek..

GİRİŞ-AÇIKLAMA

Keto (Ketojenik) ve yine Etobur tabanlı ketojenik diyetlerin zihinsel sağlık ve bedensel sağlıkla ilişkisini araştırmaya yaklaşık 2017 de başladım. Aslında ilk ulaştığım GAPS (Bağırsak ve Psikoloji Sendromu) Diyeti idi. Bu isimle basılmış bir kitap vardı. Biraz daha araştırdım ve GAPS öyküleri adında basılmış bir kitap daha vardı. Şu an erişilemiyor ancak 2017 de ilk eriştiğimde Türkçe web sitesinde bu kitaptan çevrilerek paylaşılmış bir çok öykü vardı. Bunlardan bir tanesi de kitabı Türkçe'ye kişinin kendi öyküsüydü. Psikiyatrik bir tanıdan ve ilaçlardan bu diyet yardımıyla kurtulma sonrası bu kitabı Türkçeye kazandırdığını iddia ediyordu. Ayrıca bunun haricinde yine Türkiye'den sanırım bir Bipolar ve bir de şizoafektif bozukluk yönetme öyküsü vardı. O güne kadar yeme ve beslenmeyle metabolik sağlığı ya da zihinsel ve psikolojik sağlığı ilşkilendiren çok şey duymamıştım. GAPS kavramına erişmek, bunları duymak beni heyecalanlardı ve bunu sorgulama-araştırma isteği beni internetteki ve facebooktaki kimi çevrimiçi gruplara götürdü. Kendimin 2012 yılına dayanan Bİpolar teşhisi olduğu için ilk olarak bazı Bipolar gruplarına katıldım ve GAPS diyete dair içerikler paylaştım. Olağanüstü absürt tepkiler aldım ve saçmasapan bir dirençle karşılaştım. Hiç bir şekilde mantık tabanında bunu herhangi biriyle yazışamadım. Sunmayı geçtim bunu yazması bile yasak gibi hissettiriyorlardı. Tuhaf geri bildirimlerle yazdıklarıma saldırdılar. Herkes hep bir ağızdan ilaç, bilim felan diyordu ve yazdıklarıma saldırıyordu. Mesela keto diyetin anksiyetesini hafiflettiğini iddia eden çok fazla insan var dediğinde aldığın tepki! Kesinlikle ilietişimdışıdır..

Bu daha sonra gittiğim yazdığım pek çok psikiyatri grubunda devam edecekti.  Ben sadece buna erişmiştim, yeni erişmiştim, kendimde bunu sorguluyordum ve bunu sunmuştum, aktarıyordum, tartışmak ya da paylaşmak istiyordum ve deneyen var mı, fikri olan var mı diye de soruşturuyordum.

Daha sonra yıllar içinde bir kaç makaleye de eriştik ancak bunlar yetersizdir. Örneğin 2019 yılında Keto diyetiyle çok uzun süredir remisyonda olan ve artık hiç ilaç kullanmayan 70 yaşında bir kadının öyküsü makeleleştirildi. Ayrıca yaşam düzenlemesiyle Bipolar iyileşmesi adında bir makale buldum. (Şu an arıyorum eski facebook profilim silindiği için henüz erişemedim) Bu makaleye Carnivore yeme gruplarında erişmiştim. Kişi bu makale benim öyküme dair diye bunu sunuyordu. Aslında makale de direkt olarak carnivore yemeden  bahsedilmiyor ve yaşam tarzı düzenlemeleri deniyor ancak iyileşmesi makaleleştirilen kişi kesinlikle remisyonunu carnivore diyete bağlıyor ve atfediyordu. Ayrıca yine bu blog da paylaştığım Mantal Metabolic Health Vakfı. Bir anne oğlunun Bipolarını ilaçlarla yönetememişti ve en son çare olarak keto denemişlerdi ve oğlunun hiç olmadığı kadar iyi hissettiğini söylüyordu ve onun hikayesinin makale olarak yazabilmesi için bir fon kurmuş bağış topluyordu. Bunun dışında çok güçlü bir şekilde özellikle oğlu Bipolar tanısı alan annelere erişmeye çalışıyordu.

Bu araştırmaları sürdürdüğümde Amber O'Hearn ve bir çok başka kişiye ve öyküye eriştim. Dr Chris Palmer, Dr Georgia Ede gibi dünyanın en prestijli üniversitesi Harvard da metabolik ve zihinsel sağlıkla diyet ilişkisini yazan araştıran uzmanlara eriştim. Örneğin Dr Georgia Ede'nin hastalarına etobur tavsiye ettiğini takip ettiğim etobur facebook gruplarından biliyorum. Kendisi de eski vegan olup artık etobur beslenen Psikiyatrist Dr. Paul Saladino'ya eriştim. Macaristan da etçil bir diyeti "Paleolitik Ketojenik Diyet" adıyla tescilleterek bir çok hastalık için tek tedavi olarak uygulayan Paleomedicana kliniğine eriştim.  Reddit forumlarında "Keto" ve "Carnivore" dizinleri var. Buralarda arama yaptım ve çok fazla öyküye eriştim. Bunların bazılarını facebook gruplarında paylaştım ve sıfır etki. Bunları insanlar hiç tınmadı. Paylaşımlar körün gözünü önünde bir şey sallamak gibiydi. İnsanlar sadece bunu çarpıtıyorlar ya da görmezden geliyorlar desek yeridir. Örneğin etçil diyeti sunduğun da aldığın en absürt tepki bunun pahalı olduğu vs yani işe yarayıp yaramayacağı bile değil.

Bu diyetleri hiç bir zaman tedavi, alternatif tedavi ya da tıbbi tavsiye diyerek/olarak sunmadık. Kişilerin öykülerine internetten eriştik ve bunları sunup aktarıp paylaştık. Tarafsız aktardık. Deneyip fayda gördüğünü söyleyen insanlar var ve linklerle ekliyoruz. Örneğin reddit forumunda carnivore ya da keto diyet zihinsel sağlığınızı nasıl etkiledi ya da bu anlamda tanınız varsa size yardımı oldu mu? gibi gönderiler var. Bunları translate ile çevirip gruplara ekledim. Atıyorum anksiyete için bu gönderi var diyelim. Üyelerin %60-70 i çok büyük oranda fayda gördüğünü söyleyebiliyor ve %10-15'i fark yaratmadığını söyleyebiliyor hatta bazıları da daha kötü olduğunu söyleyebiliyor.
Sonuç olarak bu diyete atfedilen anekdotlar çok fazla ve ereksiyon problemini çözmekten tutalım da sosyal fobiyi yönetilebilir kılmaya kadar iddialar var.

Bunlar internet gruplarına eklediğimizde görülen ilk tepki ise ne yazık ki saldırı ve direnç. Tersini iddia eden genelleştirmelerle gömmeye çalışma ve ısrarla tartıştırmama çabası ve bunun adına 'bilim' deniyor. Modern engizisyon timi gibi işlev gören bir kitle var .

İlginçtir bu diyete karşı doktor ve psikiyatrist, psikolog gibi meslek gruplarının tepkisizlik ya da  direncini anlayabiliyorum. Psikiyatrik tanı almış insanlar neden buna direnç gösteriyor? 6-8 hafta deneyip işe yarıyor ya da yaramıyor diye bunu görebilirler. Herhangi bir işe yaramadığı ya da sonuç doğurmadığı durumda kaybedilecek bir şey yoktur. Kişi içi nişe yaramaması başkalarında işe yaramayacağı anlamına da gelemz.

Açık olarak buna benzer öykü ekliyorsun ancak kişi hala bununla boğuşuyor. Örneğin bunu ilaç tedavilerine medikal terapiye bir alternatif olarak sunmuşsun gibi algılanıyor. Psikiyatri gruplarında sorunlarına çözüm arayan insanlar gördüm. Denize düşen yılana sarılır diyenleri gördüm ve bu diyetleri deneysel olarak sunduğum halde 6-8 hafta bu diyetlere şans verip deneyen herhangi bir insana neredeyse rastlamadım desem yeridir. Yan insanlar bir otorite tarafından emredilmeksizin bu resmi tedavi protokollerinin parçası oalbilir denmeksizin ya da doktorların buyruğu olmaksızın böyle bir şeyi sorgulama araştırma ya da denemeye cesaretine ve özgürlüğüne bile sahip değil.

Otoritelerin tepkileri anlaşılabilir ancak insanların bilgiye karşı kayıtsızlığı hatta düşmanlığa varan tepkileri genel olarak hayret vericidir. 

Bu gönderiyi şundan açtım ve yazdım. Bir facebook grubunda profilimde tam başlığa uygun içerikler derleyip paylaşmıştım (onlarca dan fazla) ancak profilimin facebook tarafından silinmesi nedeniyle tüm gönderilerimi kaybettim. Bence olağanüstü içerikler vardı ve umarım tekrar erişebilirim. Sanırım facebook blogumu silemeyecektir. Baştan başlayacağım. Eminim binlerceye varan hikayeye erişilebilirim ancak arayışı olan insanlara bir fikir sunma adına kısa örnek derleme yapacağım. Yani herhangi ilgili gönderiye ve içeriğe rastlandıkça bunun altına ekleme yapacağım. 

Hala Keto ve Etobur diyetleri zihinsel bedensel sağlıkla ilişkilendiren içerik ve bilgilendirme paylaştığımda saldırı görüyor ya da absürt tepkiler devam ediyor.

Sorular varsa alabilirim. Tepki değil! Tepkiyi bilmeyenlere, hiç bir şey paylaşmayanlara, kendinize, çözüm yerine karmaşa üretenlere gösterin. 

Örnek tepkiler. Ayrıca bezdirici olacağı için baştan yanıt vermiş olalım. 

Tepki 1: Bu tedavi değildir.
İyi de ben zaten tedavi olduğunu iddia etmedim!
İnsanlar özellikle bizim toplumumuzda aşırı yıkıcı ve dürüst bir tartışma ya da iletişimi bile sürdürmez. Herhangi bir otoriteden alınan güç ve yetkinlikle bunu görmezden gelir ve saldırırlar. 

Tepki 2: Keto kalbi ve böbrekleri yoruyormuş?
Bana ne! Benimle ne ilgisi var. 
Alternatif yanıt: Bu bir soru değil. 

Tepki 3: Doktorlar onu diyor bunu diyor.
Diyelim ki; Canan Karatay bir doktor ve kardiyolog . Et yemeliyiz diyor. Sadece sebze yemeliyiz diyen kardiyologlar var. Anladınız mı? Yani doktorlar şunu diyor bunu diyor diye genelleyemeyiz. Yukarıda bir kaç doktor ismi ekledim ve onlar da doktorlar ve tersi şeyler söylüyor. Sorunuz var mı? 

Tepki 4: Bilim şunu bunu ispatlamıştır, bu bilimsel değildir.
Bilim carnivore  ya da carnivore tersine dair hiç bir veri ispatlamamıştır.
Carnivore tabanlı bir bilim yoktur, hiçbir bilim carnivore'u yani etçil diyeti çalışmamıştır.
Carnivore tabanlı tanımlanmış bir diyet baz alınarak yapılmış bir diyet kıyaslaması yoktur ya da herhangi hastalık için birden çok diyetin sağlık etkilerini gözlemleme adında yapılan tıbbi araştırmalara dahil edilmiş tanımlı bir carnivore diyeti yoktur.
Carnivore diyet hakkında yargı dağıtmaktan vazgeçin, saçmalamayın ve kendinize gelin.

Tepki 5: Karbonhidrat yemezsek buluta dönüşürüz çünkü ayın buna ihtiyacı var.
Ağzına 5 yılı aşkın süredir beredeyse hiç karbonhidrat sürmemiş tamamen sağlıklı doktor vb aklı başında insan öyküleri var. Araştırın. Sorun ekleyelim. Yani karbonhidrat yemeyince ölmüyorsunuz ve buluta dönmüyorsunuz biryerleriniz ve heryerleriniz ve bir şeyleriniz çalışıyor. Spor yapılabiliyor. Fiziksel aktiviteye sorun üretmiyor. Onların hepsi zırvalık. Araştırın.
Genelde carnivore diyette uyum etkileri kısa vadede bildirilir. Uzun dönemde (yıllar içinde ) bu diyeti yapan insanlar herhangi önemli bir sorun etki bildirmiyor gibi gözüküyor. Çoğu carnivore ağzına bir daha karbonhidrat sürmeyeceğinden dem vurur..

Tepki 5,5
Et yemek zararlıdır ,şöyledir böyledir, odur budur, şunu yapar ,bunu da yapar
Bana ne ama
Yukarıdaki yanıta bakın. Carnivore tabanlı beslenme yani sebzeler olmaksızın et , et yağı ve sakatat yemenin bilimsel zararına ilişkin hiç bir bilimsel veri yok varolduğu varsayılır ve iddia edilirse de -bilimsel- saçmalık. Carnivore beslenme ölçütünde bilim çalışılmamıştır. Hiç bir bilim yapılmamıştır. Bilim omnivore (hepçil) tabanı ve metabolizmayı referans alır ve klasik keto bile omnivore'dur.

Canivore bilimin tabusu ya da yasağı gibidir. Bunu bazı carnivorelar sağlık sorunlarını havaya uçuracağı için halktan gizleme ve otoritece görmezden gelme olarak yorumlar. Diğerlerimiz köle bilimin ve ahlakın özgür bir alan ve kavramla uğraşını zor görür.
 Carnivore beslenme ölçütünde hiç bir zaman et yemenin yarar zararı tam olarak araştırılmadı. Et hakkında hurafeler dağıtan ve sansasyon yapan sözde bilimsel içeriklerin/verilerin hepsinde kişiler omnivore yani hepçil beslenir. Yani etle birlikte otta yer. Zarar ete atfediliyor ama beslenme omnivore. Carnivore beslenen metabolizmayla et tüketimi çalışılmadı. Nokta. 
O biliminizin ve onu yapabilenlerin büzükleri sıkıyorsa otu çıkarılmış bir diyetle beslenen insanlarla deney yapıp et zararı bildirsinler, yapamazlar. 

Ot, bitki ve sebze tüketmeyen insanların etle beslenmesinde  etin ve et yağının insan metabolizmasında herhangi olumsuz sonuç doğuracağına  dair bir bilimsel veri yoktur. nokta.

Tepki 6: Kolesterol sizi bum bum yapar
Ben burada kimseyi diyete ya da bir şeylere iknaya zorlamadığım gibi  bana ne! Yani bunu seçen araştıran ve isteyen yapar. 
Carnivore gruplarında şunu gözlemdim. CAC (Kalsiyum Skorlama Testi) adında bir test var ve bu kalbi besleyen damarlardaki kalsiyum akışı vb gibi bir şey üzerinden damardaki plak ya da kalp krizi riskini ölçmeye yarıyor. Bir kaç yılı aşkın carnivore beslenen insanların ortak paylaşımlarından biri de tamamen "0" a (yazıyla sıfır) düşmüş CAC skorudur. Bunun sıfır damar plağı anlamına geldiğini ve neredeyse 10 yıl kalp krizi geçirme risklerinin olmayacağını ifade ettiğini söylüyorlar. Bunu araştırmak size kalmış. Seçmek öğrenmek ,bakmak görmek size kalmış. Burada diyet pazarlanmıyor.

Bu diyetten hem çekiniyor hem de denemek istiyorsanız bunu destekleyen bir hekim bulun...

Bunları sunuyoruz, yarar ve zararlarını kimse bilemez, bazıları için çalışabilir ve işe yarayabilir bazılarında tam tersi olabilir. Bunu seçen isteyen ve deneyen yapar. Araştırır bilgi edinir aklına yatarsa ve isterse zaten deneyecektir. Denemeden kimse bilemez ama denememiş ya da buna açık fikirli bile olmayan insanların bezdirici yıkıcı saldırıları üzücü. Sağlık adına çok şey bildiğini iddia edenler insanlar var. Doktorları dinlemek istiyorsanız beni okumak zorunda da değilsiniz. Herkes için zaman kaybı. Gidin onlardan çok var. Size kimse bana saldırma hakkı ya da yazdıklarıma saldırı hakkı vermedi basın gidin derim ama demokratik tartışma kültürü ekseninde bunları tartışmak istersek altta yorum bölümü var. 
Kimse bunu tedavi, alternatif tedavi, risksiz şusuz busuz demiyor ve demedi. Neyse o. 

Bunun dışında psikiyatri de herkes alternatif terapiler arıyor ve şunlar sayılır

Fiziksel aktivite ve egzersizler
Daha iyi uyku düzeni
Suplementler örn. Melatonin ,b3-b6,b12 gibi uzayan takviyeler
Terapi 
Meditasyon yoga
Buraya deneysel bir öneri olarak keto ve carnivore diyetleri eklediğimizi düşünelim. Hepsi bu...  

Bu konuyu çok iyi araştırmış biri olarak söyleyebilirim ki; bu diyetlerle neredeyse tek başına diyetin kendi etkisine atfedilen çok daha iyi sağlık ve çok daha iyi hissetme öyküleri  var. Yine bu öyküleri araştırdığım gruplara dayanarak söylüyorum bu diyete rağmen antidepresandan ya da depresyonundan kurtulamayan hatta diyette iken bunları kullanmayı ve bunlar başlamayı düşünen insanlarda duydum. Objektivite objektivitedir. Şunu tekrar söylüyorum. Bu diyetleri bir hastalığın ya da mental bozuklukların tedavisi olarak ya da adıyla sunmadım. Bunları yazmak bile istemiyorum ama burada saldırılar olacağını bildiğin için baştan mecbur yazmak zorundayım. Burada bu belirtilirken bu tedavi, kesin tedavi, iyileşme, kurtulma falan filan gibi iddia ya da belirtmeler bizim tarafımızdan zikredilmedi. Bunlar varsa eminim siz uyduruyorsunuz. Çünkü daha okumadan bunların uydurulup bize nakledileceğini kestirmek zor değil bin kere başımıza geldi. Bazılarında işe yaramıştır. Psikiyatrik tanı/bozukluk için önerilen uygun kavram remisyon ya da  yönetme vb.dir. Bunun dışında "drop the disorder" dediğimiz bozukluğu bırak kültürü var.

Bunlar sağlık tavsiyesi ve medikal tavsiye değildir. Medikal tavsiye ciddi iştir sağlık profesyonellerinin işidir. Bunlar kamusal/toplumsal alanda özgür bilgi paylaşımı ya da sosyal söyleşme ve temaslara dair sıradan/ortalama yazımlar. Sağa sola çekilip öte beri bükülmemesini rica ederim 


ERİŞİLEN HİKAYELER

Bugün son psikolojik ilaç dozumdan beri 2 YIL geçti ve hala hiçbir bipolar belirtim olmadı ve psikiyatri koğuşuna girmedi. Bunu duyması gerektiğini düşündüğünüz birisiyle paylaşmaktan çekinmeyin! innerclaritysystem@gmail.com adresinden mail yoluyla bana ulaşabilirsiniz. -

Emily Penton


https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/1045708096189834/


Bipolar belirtilerimin tümü yaklaşık 2 yıldan beri (katı etoburluğa gittiğimden beri) tam bir remisyonda. Kaygım yok depresyon yok ve şu ana kadar manik bölümler yok. Etoburdan önce modifiye edilmiş atkins / çok katı LCHF ' de ve yaklaşık 10 g karbonhidrat / gün yedim ve minimum % 75 yağ hedefledim. Anksiyete ve depresyon belirtilerimin (ilacın geliştiremediği) büyük bir rahatlama yaşadım ve manik bölümlerim daha az sık ve daha çok hipomanik oldu. Amber hakkında okuduğumda tam etobur olmaya karar verdim ve ketojenik bir diyet belirtilerimi iyileştirse de hiçbir bitki-diyet hastalığı tamamen remisyona soktu. Ruh halim sabit, uykum çok güzel, kıyamet ve terör duygusuyla uyanmıyorum, hipomaniye bile kapılmıyorum! John Park https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/752325651820174/ https://www.facebook.com/john.edvard.park/ 2 ay içinde tam bir zihinsel gençleşme yaşadım. Anksiyete, depresyon, bipolar, belirtilerin hepsi aşırı derecede azaldı! Henüz ilaçlarımı (Lexapro, Wellbutrin, Lityum, Buspirone) tamamen durduracak kadar cesur değilim ama hiçbir sorun yaşamadan hepsini ortadan ikiye böldüm. Geçmişte intihar eğilimleri nedeniyle med sularını dikkatli bir şekilde test edeceğim ama bu zihinsel sorunlardan kurtulduğuma eminim. Diyabet ilaçlarımı durdurdum (2500 mg Metformin ve Glyburide! Etobur diyetinin kesinlikle benim tüm tedavim olduğuna inanıyorum. Genel olarak zihinsel ve fiziksel olarak daha iyi bir insanım!!!! Clinton Cunningham https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/752325651820174/ Birkaç yıl önce manik bir bölüm sırasında hastaneye kaldırıldıktan sonra bipolar I teşhisi konuldu. Psikoz / sanrıların yanı sıra günlük intihar fikirlerinden de muzdarip. Kliniklere ve terapiye gittim ve birkaç farklı ilaç denedim ama hiçbir şey işe yaramadı. Yaklaşık 5 ay önce etobur 'a girdim ve bu ayların 4' inde ilaçlarımı bıraktım. Hala salıncak var ama onlar çok daha az sert ve zararlı ve benim düşünce sürecim çok daha net. Uzun vadeli işler nasıl olacak diyemem ama şu anda son 10 yılda hissettiğim en iyi hissi yaşıyorum. Mücadelenin ne kadar zor olduğunu biliyorum ama elinizden gelenin en iyisini yapmaya devam etmenizi ve kendinize hatırlatmanızı öneririm, güvenli ve sağlıklı çözümler aramaya devam ederseniz daha iyi olacağını unutmayın. Philip Hewitt https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/1004285906624146/ Depresyonum ve endişem etoburda gitti. Keto / etobur üzerinde hem bipolar hem de şizofreni belirtilerini ortadan kaldıran birçok anekdotal öykü duydum / okudum. Georgia Eade bitkilerin zihinsel sağlığı üzerindeki zehirli etkileri hakkında çok şey yazıyor. Tüm öne çıkan düşük karbonhidratlı doktorlar klinik uygulamalarında gördükleri şaşırtıcı pozitif zihinsel etkilerden bahsederler. Bu kesin bir şey. Stefanie Ann Miller https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/1004285906624146/ ilaçlar beni daha da kötüleştiren ağır bir ADHD vakası var. Bu diyeti ne zaman aldatsam, birkaç günlüğüne intikamla % 100 geri geliyor ve ardından birkaç haftalık bir dönemde yavaş yavaş geri çekilmeye başlıyor. Court Nielsen https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/1004285906624146/ bir gün çaresizlikten etobura başladım, içine düştüğüm korkunç bir karanlık depresyona yardımcı olacağını umarak. 3 gün içinde farklılık hissettim. 10 gün içinde panik ve korku olmadan uyandım, yıllarca o kadar çok sabah hissettim ki çözülebileceği hiç aklıma gelmedi. 30-40 Gün itibariyle zihinsel ve fiziksel olarak tamamen yeni bir insan gibiydim. Ve mağlup olup raydan yediğimde, ödenecek bir bedel vardır, kesinlikle. Ne yediysem asla değmez. Angela Jantzen-Armbrecht https://www.facebook.com/groups/666889867030420/posts/1004285906624146/


Neredeyse 7 yıldır kronik depresyon geçirdim. İlk yıl işe gitmeden yatağımı hiç terk etmedim. Sürekli soğuk terler, gergin, endişeli ve saat boyunca korkar. Beyin sisi o kadar kötü ki birinin söylediği hiçbir şeyi hatırlayamadım ya da dinleyemedim. Bir kitapta basit bir sayfayı okuyamadım çünkü okuduğum hiçbir şeyi tutamadım. Zar zor bir cümle kurabildim, korkunçtu. Bunun dışında milyonlarca sorunum vardı ama etoburluğa başladıktan 48 saat sonra bile olmadı ve o zamandan beri tek bir sorunla uğraşmadım! Şu anda 8 ayındayım ve bunca zamandır çok sakin ve mutluydum. Gerçekten inanılmaz. Ericka Halsey https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/896129064481072/ Depresyonu tedavi etmek / ilaçları bırakmak beni bu yeme şekline getiren şeydi. 1 yıl sonra antidepresanlarımın sonuncusunu ektim ve o zamandan beri onlar olmadan çalışabildim. Mükemmel derecede pürüzsüz bir yolculuk olmadı. Sindirim sorunlarının üstesinden gelmek ve bazı sorunları düzeltmek için bazı takviyeler eklemek zorunda kaldım ama artık depresyonda / manik / intihara meyilli olmamak kesinlikle inanılmaz. Ryan Jacob https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/1034635780630399/ Travma sonrası stres bozukluğu, endişe ve depresyon ile ilgili güzel bir kombinasyonum var. Dalga geçmiyorum, etobur yemenin 1 gününde endişe ortadan kalktı. Depresyon sadece karbonhidrat yersem ortaya çıkar ve derin ve karanlık bir kasvet demek istiyorum. Etobur öncesi hissettiğimden daha yoğun ve aslında daha kötü. PTSD ' den fizyolojik yanıtlar olarak bence etobur, nefes egzersizleri ve soğuk terapi ile kombinasyonda klincher olduğunu düşünüyorum. Akıl sağlığı nedeniyle rahatsız olan insanlara yeterince etobur öneremiyorum. Ve belki işinize gelmez... ama belki işinize yarar ve denemeye değer Moira Ann https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/896129064481072/ Bart etobur yemeyle bipolar bozukluk, agorafobi ve şiddetli sindirim koşullarına karşı zafer kazandı https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/938219423605369/ https://www.youtube.com/watch?v=EUZ9TtFOy-M Emily, etobur bir diyetle bipolar bozukluğu, depresyonu ve Multipl Sklerozu tersine çevirmeyi başardı https://www.facebook.com/groups/worldcarnivoretribe/posts/934417343985577/ https://www.youtube.com/watch?v=Ox9L-MXylmo -devam edecek ve ediyor - düzenlenecek-

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.