İngiliz Daily Mail Köşeyazarından Kendi Antidepresan Deneyimi Öyküsü

Kaygım, etrafımda parçalanan bir ev gibiydi. Haplar beni biraz iyi hissettirdi ama asla asıl nedeni çözemediler -Sarah Vine

Geçen gün bazı eski gazeteleri karıştırırken, doktorumun 2012'de beni yönlendirdiği bir psikiyatristin mektubuna rastladım.

Orada, siyah beyaz olarak, o zamanki zihinsel durumumun, yaşadığım duygu girdabının, kafa karışıklığının, kaygının, suçluluğun, panik ve endişenin net bir analizi vardı - hepsi açık, düzgün, klinik bir dille not edildi.

'Üzgünüm, şu anda işler çok zor' diye yazdı. "Ama umarım yeni ilacı faydalı bulursun."

Yaptım. Aslında çok yardımcı. Dürüst olmam gerekirse, biraz cankurtaran. O zamanlar zorlu yeni bir işim vardı, iki küçük çocuğum, siyasette yükselen bir yıldız olan bir kocam. Hayat eğlenceliydi, doluydu, tatmin ediciydi - en azından yüzeyde. 

Yine de alttan alta bunalmış, kontrolden çıkmış gibi hissediyordum, sanki gerçek bir amaç duygusu olmadan günden güne sendeliyormuşum gibi.

Etrafımda herkes çok parlak, çok organize, çok başarılı görünüyordu; Oysa ben sabahları yataktan kalkmanın Herkülvari bir çaba olduğunu hissediyordum.

İlaç bu duyguları yatıştırdı. Duygularımı dengeledi, çılgın, dağınık zihnimi yatıştırdı. 

Enerji seviyelerim yükseldi ve daha dengeli ve organize oldum. Bir anne olarak daha az yetersiz, bir eş olarak marjinal olarak daha yararlı, işverenimin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilecek hissettim.

Tüm endişelerim hala oradaydı tabii. Ama ses, sağır edici bir onluktan daha yönetilebilir bir iki ya da üçe düşürülmüştü.

Bu yüzden, antidepresan alan ya da daha önce almış olan hiç kimseyi ya da akıl sağlığı yerinde olan hastalarla karşılaştıklarında onlar için bir reçete yazan doktorları ve ruh sağlığı uzmanlarını yargılarken beni asla bulamayacaksınız.

Ancak Ulusal Sağlık ve Bakım Mükemmelliği Enstitüsü'nün bu haftaki duyurusu, profesyonellere antidepresan reçetelemeden önce terapi, meditasyon veya egzersiz gibi alternatif seçenekleri düşünmelerini gerektiren yeni kılavuzlar yayınlıyor, bana sorarsanız, çok geç kalınmış durumda.

Tavsiye, İngiltere, kısmen ilaç kullanımında büyük bir artış gören pandemi tarafından tetiklenen bir akıl hastalığı dalgasıyla karşı karşıya kaldığında geliyor.

İngiltere'de 2017-2018 yıllarında bile yaklaşık 7,3 milyon insan şu veya bu tür antidepresan kullanıyordu ve yetişkinlerin şaşırtıcı yüzde 15'i günde beş veya daha fazla ilaç alıyor.

Özellikle endişe verici olan, depresyon için kimyasal olarak tedavi edilen rekor sayıda çocuktur. 2020'de beş ila 16 yaş arasındakilere 231.791 reçete verildi ve son beş yılda ilkokul çocuklarına verilen sayı yüzde 20 arttı; ortaokul öğrencilerinde yüzde 23'tür. 

Tarihte daha önce hiçbir nesil bu kadar ağır ilaç tedavisi görmemişti; gençlerimizin fikirleri daha önce hiç bu şekilde değişmemişti (en azından yasal olarak değil). Ve potansiyel yansımalar çok büyük.

Burada baktığımız şey, kendi sinsi tarzıyla Covid kadar kötü olabilen bir salgın. Sadece bu, bedenlerimizi tehdit etmek yerine, zihinlerimizi ve nihayetinde biz insanlar olarak duygusal ve entelektüel düzeyde işlev görme biçimimizi tehdit ediyor.

Bununla nasıl başa çıktığımız önemlidir: İlaçlar son çare silah olmalıdır - şu anda olduğu gibi, ulaştığımız ilk şey değil. Çünkü bu ilaçlar ruhsal hastalıkların tedavisinde önemli bir araç olsa da ciddi dezavantajları da vardır.

En belirgin ve yaygın olarak bildirilenler, geri çekilmenin etkileridir. Bu, daha önce yazdığım ve gerçekten de kendim yaşadığım bir şey.

Yaklaşık dört yıl önce, çeşitli türlerde NHS antidepresanları üzerinde neredeyse on yıl geçirdikten sonra, yeterince aldığıma karar verdim. 

Diyetten egzersize ve terapiye kadar nevrozlarımla başa çıkmanın farklı yollarını keşfetmeye başlamıştım ve - benim durumumda - SSRI'lardan (seçici serotonin geri alım inhibitörleri) arınmış bir hayat yaşamaya hazır hissettim.

Ama durma süreci beklediğimden ya da birinin beni uyardığından çok daha zordu.

Depresyon iş görmemi zorlaştırdıysa, bu neredeyse imkansız hale getirdi. Sanki kafamın içinde bir baraj patlamış, azgın, bastırılmış iblislerden oluşan bir orduyu serbest bırakmıştı.

Aynı zamanda, genel olarak konsantre olamamaktan hafıza kaybına, hafif halüsinasyonlara, korkunç rüyalara, aşırı kaygıya kadar değişen, bu hapları bırakmaya çalışan birçok kişiye çok tanıdık gelecek bir dizi zayıflatıcı fiziksel semptomu serbest bıraktı. uykusuzluk, yorgunluk, kulak çınlaması, sinir ağrısı ve gözlerimi hareket ettirdiğimde ortaya çıkan tuhaf bir zaplama hissi.

Denedim, başarısız oldum, denedim, başarısız oldum. İki ya da üç gün idare ederdim, sonra semptomlar dayanılmaz hale gelirdi. Onları uzaklaştıracak tek şey o küçük mavi haptı. Rahatlama öyle bir mutluluktu ki.

Buna rağmen ısrar ettim. Sonunda mümkün olan en düşük doza indim ve orada kaldım. Hala tam olarak kurtulamıyorum. 

Her denediğimde, yan etkiler intikamla geri dönüyor. Gerçekten de, bazıları artık kalıcı olarak benimle, en kötüsü de muhtemelen kulak çınlaması - genel stres düzeyime bağlı olarak, kulakların arkasından gelen, alçak bir uğultudan tiz bir inlemeye kadar değişen bir iç ses - ve sinir ağrısıdır. özellikle yorulduğumda kendini gösterir.

Ama bunların hiçbiri, bu ilaçları uzun süre kullanmamın kişiliğime ve sağlıklı bir insan olarak duygusal olarak işlev görme kapasiteme yaptığı şeyle karşılaştırılamaz.

Bu ilaçlar beni benden aldı ve asla hayal bile edemeyeceğim bir şekilde değiştirdi ve asla yapmamam gereken şeyler yapmama neden oldu. Duygusal olarak bu kadar hissiz bir hale gelmeseydim muhtemelen asla yapmazdım.

Bir örnek, yakın bir arkadaşının babasının ölümüydü. Yıkılmış, yoksun, teselli edilemezdi. 

Desteğime ihtiyacı olduğunu biliyordum ama ne kadar denesem de empati kuramıyordum. Acısını soyut olarak anladım elbette ama onun bana ihtiyaç duyduğu şekilde hissedemedim, ona duygusal olarak ulaşamadım.

Sanırım ilk o zaman anladım: antidepresanlar işlev görme kapasitemi geri kazandılar ama çizgi boyunca bir yerde kendimi kaybetmeme neden oldular.

Evin çatısının aktığını tekrarlayan bir rüya görürdüm. Sızıntı küçük başlayacaktı ve gitmesini umarak görmezden gelecektim. 

Ama su duvarlardan aşağı akıp tavanlardan damlayana kadar daha da kötüleşecekti. Sonunda, büyük bir çatlak belirecek ve tüm evin cephesi sokağa düşecekti.

Benim için depresyon böyle hissettiriyor. Uyuşturucuların yaptığı şey - zekice - siz mecazi inşaatçıları içeri alırken mecazi evin yıkılmasını durdurmaktır.

Ancak işi yapmazsanız, gerekli onarımları yapmazsanız ve mutsuzluğunuzun altında yatan nedenleri ele almazsanız, o zaman tüm bu zeki kimyanın altında hala depresif kalacaksınız.

Ve sonunda, o duvar gibi çatlayacaksın - ve tüm dünyan etrafına çökecek.


Sarah Vine, Daily Mail'in kışkırtıcı ve korkusuz ödüllü köşe yazarıdır.

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-10235945/SARAH-VINE-anxiety-like-house-crumbling-Pills-never-fix-root-cause.html

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.