Olumsuz Bir İlaç Reaksiyonu Olana Kadar Anti-depresanlar Harikadır

Hayatımın çoğunda kaygıdan acı çektim. 2004 yılının sonlarına doğru şiddetli panik ataklar yaşamaya başladım. Bana antidepresan Citalopram reçetesi verildi ve yaklaşık üç yıldır bu ilacı kullanıyordum. Başlangıçta yardımcı gibi görünüyordu. Ancak, olası olumsuz etkilerin farkında değildim. 2008 yazında Citalopram kullanmakta iken mani ve psikoza girdim. Oradaki kanıtlara rağmen, bana antidepresanların bu tür semptomlara neden olabileceği hiç söylenmedi.




Psikoz, gerçeklikle geçici bir temas kaybıdır. 



Deneyimlerimin manevi bir yönü vardı. Şiddete başvurmadım. Empatiden ve bu tür deneyimleri anlamadan yoksun bir kültürde yaşıyorum.


 2001'de , Psikiyatrik yatışlarla sonuçlanan Antidepresanla ilişkili Mani ve Psikoz'u inceleyen ve başvuruların %8'i için durumun bu olduğunu bulan bir Yale çalışması vardır [1]. Yani 12 kişiden 1'i. Bu çalışmanın sonucu, “antidepresanla ilişkili olumsuz davranışsal etkilere bağlı başvuru oranlarının önemli olmaya devam ettiğini” belirtmektedir. Bunu bilmek, özellikle sosyal damgalama konusunda son derece yardımcı olurdu.

Sonunda bu karara dahil olmadan bir Psikiyatri hastanesine kabul edildim. Stres ve kırılganlık döneminde gerçek bir destek bekledim. Bunun yerine kapımda polis vardı ve 3 hafta boyunca bir binaya kilitlendim. Zorla hastaneye yatış ciddi bir travmaydı ve on yıldan fazla bir süre sonra Travma Sonrası Stres hissetmeye devam ediyorum.

Örneğin, büyük bir aracın geri geri gittiğini duyarsam, beni hapse atmaya gelen bir ambulans olmadığına kendimi inandırmak için pencereye giderim. Danışmanlık ve terapi görmeme rağmen aşırı uyanık ve tetikte kaldım. Zamanla hafiflemeye başladı ama hayatta kalma stratejisi gibi geliyor. Neler olup bittiğine dair insanların düşündüğünden daha fazla içgörüye sahiptim. İzin almadan bir hastanenin Psikiyatri bölümüne götürüldüğüm bölümleme süreci, yaşadığım semptomlardan daha sıkıntılıydı. Fiziksel olmasa da derin duygusal yaralar bırakan bir saldırı gibi geldi.

Bir ilacın semptomlara neden olabileceği durumlarda olmaması gereken Bipolar 1 etiketi bana hızla verildi DSM-IV-TR “birey bu semptomlara neden olabilecek bir ilaç alırken hipomani veya mani ilk ortaya çıktığında mani veya Bipolar bozukluk tanısı konmaması gerektiğini vurgular” [2]. DSM-IV-TR (2000), Teşhis ve İstatistik El Kitabı, 4. baskı, metin revizyonudur. 2013'ten bu yana 5. baskı olmasına rağmen, DSM, Psikiyatri tarafından teşhis koymak için kullanılan kılavuzlardan biridir.

Zorla tedavi nasıldı ve sonrası nasıldı?

O an hissettiğim aşırı sıkıntıyı kelimelere dökmek zor ama deneyeceğim. Sanki herkes bana sırtını dönmüş, kısıtlanmış, kafese kapatılmış, özgürlüğüm elimden alınmış, tedirgin, konuşma baskısı, her sözüm ve eylemim gözlemlenmiş ve yargılanmış, güvensiz, sıkıntılı, özerklik yok, korkmuş, korkmuş gibi güçsüz, çaresiz hissettim. , kızgın, ihlal edilmiş, kimse anlamamış gibiydi, empati yok, haksızlığa uğramış hissettim, kapana kısıldı, sonsuza kadar orada olacakmış gibi hissettim, sonu göremedim, haysiyet elimden alındı, inançsızlık, stresli, kaygı, kavga modunda (kaçış olarak görmek) bir seçenek değildi), kalp çarpıntısı, adrenalin pompalama, içinde bulunduğum derin sıkıntı ve duygusal acıdan (uyku dışında) biraz rahatlama / rahatlama bulmayı zor buldu, travmatize oldu, yanlış anlaşıldı. 2008 yılında böyle olduğuna ve bugün hala böyle olduğuna inanamadım.

Bir sığınma bir sığınak, bir sığınak, bir güvenlik yeri olmalıdır. Akut Psikiyatri Birimi tam tersi gibiydi. Bana gerçekten neler olup bittiğine dair hiçbir farkındalık ya da anlayış yoktu. Bir travma geçirmiştim ve Citalopram'dan ilaç çekiyordum. Bundan kısa bir süre önce ruh sağlığı sistemindeki bir profesyonel benden Citalopram soğuk hindiyi durdurmamı istemişti. bitkindim. Burası bana göre değildi. Son yıllardaki okumalarıma göre Soteria tipi bir kriz evi daha uygun ve şifalı olurdu.

Ofislerden birinin duvarlarındaki Elektrik çarpması talimatları veya ana girişteki ECT Suite işareti yardımcı olmadı Daha sonra binada Elektrik şoku süiti olmadığını öğrendim ama başka bir ayrı birimde.

Hastaneye yatmadan önceki notlarımda “Babamın geçmişine dayalı gözaltı korkusu” yazıyordu ama beni hastaneye getirmek için çok geri bir yöntem kullandılar. Evde iki polis, iki ambulans şoförü, iki Psikiyatri hemşiresi ve diğer dört kişi olmak üzere 10 kişi var. Duruma tam bir aşırı tepki ve değerli kaynakların israfı. Kendime veya başkalarına zarar vermemiştim ve bunu yapmak gibi bir planım da yoktu.

Kabulimle ilgilenen Psikiyatrist, “Onunla konuştuktan sonra sakinleşti” yazdı. Bu, sorunun püf noktasıydı. Kimse benimle düzgün ve tedavi edici bir şekilde konuşmadı. Bir aşamada günlüğüme bir bobin gibi sarıldığımı ve gevşemeye çalıştığımda bazı insanların beni tekrar yaraladığını yazdım. İşimi kaybettim. Ödemem gereken faturalarım vardı ama hastane özel sağlık sigortamdan yararlanırken ödememe izin vermedi. Devletin beni uzaklaştırması özel sağlık sigortacıma 23.000 Euro'ya mal oldu.

Yerel Psikiyatri birimi çok soğuk, umursamaz, anlayışsız bir yerdi. Çok az empatiyle yabancılarla çevrili, sadece iksir ve zehir arabaları. Bazı hemşireler kibar olsa da orada olmaktan çok rahatsız oldum. 3 hafta boyunca kilitli kaldıktan sonra kaçış yolum, bir hafta daha Dublin'deki özel bir hastaneye transfer oldu.

Beyne zarar veren ilaçlar 

Bazı sakinleştiriciler kısa süreli kullanıldığında bir kişiyi rahatlatabilirken, uzun süreli olarak gereksiz yere birkaç güçlü ve potansiyel olarak zarar verici ilaç kullandım. Zyprexa (Olanzapin), Seroquel (Quetiapin), Lityum, Lamictal, Rivotril, uyku hapları vs Dokuz A4 sayfa reçete! İlaçların sakinleştirici ve yatıştırıcı doğası nedeniyle her gün yüzleşmek istemedim ve yatakta çok zaman geçirdim. Çok düşük bir Yaşam Kalitem vardı. Doktorlar ilacın iyatrojenik etkilerinden habersizdi. İyatrojenik, tedavinin neden olduğu anlamına gelir. Sonunda ilaca bağlı bir pustan uyanıp bir şeyleri sorgulamaya başlayana kadar 3 yıl boyunca yoğun bir şekilde sakinleştirildim.

Bir dönüm noktası

Şans eseri, yolculuğumun ve gerçeği araştırmamın birkaç yılında, diğer Psikiyatri mağdurlarıyla, ayrıca bazı dürüst ve özverili tıp uzmanları ve Psikologlarla bağlantı kuracak kadar şanslıydım. Çıkar çatışması olmayan ancak zor durumdaki insanlar için mümkün olan en iyi sonuçları isteyen deneyimli uzmanlar. Dr Terry Lynch, Prof Ivor Browne ve İngiltere'deki klinik Psikologlar ~ Lucy Johnstone, Anne Cooke ve Peter Kinderman gibi insanlar. Dürüst Psikiyatristler Prof David Healy (aynı zamanda bir Psikofarmakolog), Dr Peter Breggin ve Dr Joanna Moncrieff'in çalışmalarını inceledim.

Bir dönüm noktası, Şubat 2012'de Ivor Browne'ı görmeye gittiğim zamandı. O aşamada mucizevi bir şekilde tüm ilaçları desteksiz bırakmayı başardım ve 25 mg Seroquel'e (en yüksek doz 800 mg olan düşük bir doz) düştüm. . Ivor, insan hikayemi dinledi ve bana yeni bir bakış açısı kazandırdı. İlk seansımızda metodik bir şekilde çalıştı ve bana akıl hastası olmadığımı söyledi ki bu oldukça özgürleştiriciydi. Omuzlarımdan bir yük kalkmış gibi. 1929'da doğdu ve 60 yılı aşkın deneyime sahip olan Ivor, şimdi (90'lı yaşlarında) bir nesil değil.

babamın tecrübesi

Çok aklı başında babam ne yazık ki 1973'te bu sistemin kurbanı oldu. Çocukluğum boyunca hastanede ve hastanedeydi. 1983'te semptomları, 1993'teki erken ölümüne (52 yaşında) kadar ortadan kaybolmuş gibiydi. 2012'de Manik Depresyon / Bipolar'ın genetik olduğuna inandım ve hayatım boyunca buna inanmaya şartlandım. Ivor Browne ile ilk seansımda babamın da Manik Depresyon hastası olduğunu söyledim ve iniş çıkışlarını hatırlıyorum. Ivor, o gün, tüm deneyimi yeniden düşünmeme neden olan bir bomba attı. “Baban da ilaç çağındaydı” dedi. Kendi kişisel deneyimime dayanarak, uyuşturucuların sizi o kadar sakinleştirdiğini ve yataktan çıkmak istemeyeceğinizi ve ayrıca bir insanı sarhoş edebileceğini anlıyorum.

Babam kibar ve nazik bir adamdı ve başına gelenlerden daha iyisini hak ediyordu. Günde en az 14 hap verildi ve birkaç kez Elektrik şoku verildi. Artık bunun gereksiz ve etik dışı olduğunu biliyorum, ancak aile hayatımız üzerindeki yıkıcı etkisini de unutmadım. Annemden ve büyürken aile ortamından çok fazla stres yarattı. İkisi de 10 ay arayla genç yaşta öldüler (annem 43 yaşındaydı). Yaşları 4 ile 19 arasında değişen torunlarıyla hiç tanışamadılar. Babam Jim'in nasıl devam ettiğini ve nadiren şikayet etmesini takdir ediyorum. En sevdiği söz “Daha kötüsü olabilirdi!” idi.

2008'deki krizimde bana ne yardımcı olabilirdi?

12 yıl zor geçti. İyileşme yolculuğum, akıl sağlığına kusurlu bir biyomedikal yaklaşımın travmasıyla hasar gördü. Yaralar hala derin. Kariyerim sona erdi ve bu da başka bir dizi sorun yarattı. Tüm deneyim, kişisel ilişkilerimi ve başkalarına olan güvenimi etkiledi. Ana Akım Psikiyatrisi çok güçsüzleştirici olabilir. Hastanede kaldıktan sonra kendime olan tüm güvenimi kaybetmiştim.

Aşağıdakiler sıkıntımın üstesinden gelmeyi kolaylaştırabilirdi:

  • Aldığım antidepresan ilaç ve yan etkileri hakkındaki gerçekler
  • Bakımımla ilgili karar verme sürecine beni dahil edecek bir Açık Diyalog yaklaşımı. Bu, hayatımın geri kalanını değiştirmek üzere olan büyük bir olaydı. Açık Diyalog hakkında diğer bölümlerde yazmıştım.
  • Soteria tipi bir ev çok yardımcı olurdu
  • Hastanede kalmamın geçici olduğuna dair güvence (beynimin hayatta kalan kısmı çok uzun bir süre, muhtemelen sonsuza kadar orada kalacağıma ikna oldu. Bu beni çok sıkıntılı ve tedirgin bir durumda bıraktı ve doğal olarak öyle)
  • Bir Psikoloğa erişim ve biraz danışmanlık veya Psikoterapi almak
  • Biyomedikal / ilaç yaklaşımına daha az güven. Başlıca sakinleştiricilerin mümkün olan en düşük dozda ve mümkün olduğu kadar kısa bir süre için etik kullanımı. Onlara başlangıçta yaklaşık 2 hafta ihtiyacım vardı ve onları doğru bir şekilde çıkardım.
  • Uyuşturucu yoksunluğu ve akatizi konusunda dürüstlük ve bundan nasıl kaçınılacağına dair uygun tavsiyeler. Akatizi, reçeteli ilaçlar ve yoksunluğun neden olduğu şiddetli bir iç huzursuzluktur.
  • Akıl sağlığı alanında pratisyen hekimler için daha fazla eğitim (derinliklerinin dışında olduklarını hissettim)
  • Aile terapisi, ailede nesiller arası travma ve önceki nesilde Psikiyatriden kaynaklanan hasarlar olduğu için. Psikiyatrik müdahale ilişkilerde hasara neden oldu. Ailemin kabulüme dahil olmasını istemedim ve bu ilişkilerde bir bozulmaya neden oldu. Psikiyatrinin cevaplaması gereken çok şey var. Yaklaşımları ile ciddi duygusal sıkıntıya neden oldular.
  • WRAP'a (Wellness Recovery Eylem Planı) çok daha erken bir tarihte giriş
  • Kendi kendimi sabote eden başa çıkma mekanizmalarına daha az güveniyorum. İyi günlük alışkanlıklar geliştirirken altta yatan travmalarım üzerinde daha düzenli çalışma
  • Sabahları, özellikle erken kalktığımda rahatlamaya çalışıyorum.
  • Daha önce terapi için Ivor Browne ile tanışmıştık. Onunla 3.5 yıldır görüşmüyorum.

Uyuşturucudan çıkmak

Bir kişinin kullandığı ilaçlarda yapılacak herhangi bir değişiklik, bir uzman gözetiminde yavaş yavaş yapılmalıdır. Şimdi yaklaşık sekiz yıldır bu güçlü sakinleştiricilerden özgürüm. İlk iki yıl, vücudum reçeteli psikoaktif ilaçlardan uzak kalmaya yeniden uyum sağladığı için nüksetmeye eğilimliydim. Doktorların desteği yetersizdi. Sana uyuşturucu vermekte sorun yok gibi görünüyorlar ama uyuşturucu kokteyllerini bırakmaları hoş karşılanmaz.

WRAP (Wellness Recovery Action Plan) kullanıyorum ve öz farkındalık, dinlenme, yoga, meditasyon, egzersiz, beslenme, farkındalık, günlük tutma ve konuşma terapisi/Yaşam koçluğundan yararlanıyorum. Başkalarından gelen destek hayatidir, ancak yetersizdir. Hala iyileşmemi sağlayan iyi günlük alışkanlıklar geliştirmeye çalışıyorum.

Başta yaşadığım kaygıya gelince, artık bunun doğru nefes alma, kandaki O2/Co2 seviyeleri, paniğin nedenini anlama, terapi ve sağlıklı yaşam tarzı seçimlerine bağlı olduğunu biliyorum. Yine de bir krizde çok kısa süreli küçük bir sakinleştirici (örneğin xanax) almaya istekli olsam da, toplam altı yıldır bu yolda olduğum için cevabı bir şişe hapta bulamayacağım. İlaçlar bana zarar verdi ama ben nöroplastisite kavramına odaklanmaya çalışıyorum.

Kayıtlarıma Bilgi Edinme Özgürlüğü kapsamında erişim

2012 yılında bazı detayları kontrol etmek istediğim için hastane notlarımı istedim. Hastane kayıtlarımı aldıktan sonra kimseye güvenmekte zorlandım. Çevrenizde iyi bir desteğiniz yoksa notlarınızı istemenizi pek tavsiye etmiyorum, çünkü onları okumak travmatik bir deneyim olabilir. Benim hakkımda yazılan şeyler hakkında beni etkileyen tek şey, birçok olgusal hata.

Özel hastanede çok daha fazla özgürlüğüm vardı ve sonunda transfer oldum ve bahçeye, hatta gazeteyi almak için Heuston tren istasyonuna gidebilirdim. Ancak, Master Düzeyine kadar sayısız yeterliliğe sahip olmama rağmen, notları beni akademik bir başarısızlık olarak gösterdi. Bir kişinin notlarında olgusal ayrıntıların bile yanlış olabileceğini ve krizden geçen savunmasız kişiyi yanlış temsil edebileceğini gösterir. İyileşme sürecinin bir parçası olarak bir gün bu kurgusal notları yakmayı dört gözle bekliyorum.

Çözüm

Ocak 2012'de ruh sağlığı sisteminden kaçtım. İyi bir destek sisteminiz olana kadar sistemden ayrılmanızı tavsiye etmem. Bana en çok yardımcı olan kişi Ergoterapist Orla'ydı. Sistemde olmak ve bunun sonuçları, damgalanma, ayrımcılık ve başkalarını anlamama ve uyuşturucuların etkileri de dahil olmak üzere, tüm deneyimin en travmatik kısmıydı. Toplumumuzda, genel halk, ruh sağlığı sorunları yaşayanların nasıl algılandığını etkileyen biyomedikal modele aşılanmıştır. Sosyal damgalama, kişi için bir tetikleyici olabilir ve iyileşme sürecini ciddi şekilde etkileyebilir ve yavaşlatabilir.

Ağustos 2008'den beri yaşadıklarım (sağlık sorunları, beni belli belirsiz etkileyen ilaçlardan kaynaklanan beyin hasarı, geç disfori [3], uykusuzluk, kariyer kaybı, aileden kopma, devam eden Travma Sonrası Stres) aslında bir felaket. keder ve yokluk. Bazen duraklamam ve deneyimin bu yönü üzerinde düşünmem gerekiyor. Acıyı işlemek ve acıyı kabul etmek. Bir süredir öfke evresinde sıkışıp kaldım. Bazıları haklı ama olumsuz yanı, öfke beni sıkışıp tutabilir. Deneyimi işlemek ve entegre etmeye çalışmak on yıldan fazla zaman aldı.

Bazıları olumlu bir Psikiyatri karşılaşması yaşadıklarını hissedebilse de, bir kişinin duygusal refahı için çok yıkıcı olma potansiyeline sahip bir sistem bağlamında deneyimimi ve diğer Psikiyatri mağdurlarının acılarını hatırlıyorum. Ölenleri de hatırlıyorum. Böyle bir sistemi aktif olarak değiştirmeye yönelik her girişim dirençle karşılanır. Orada asılı kaldığım ve bir istatistik olmadığım için kendime hayranım. Onlarla oturmayı veya yardım için uzanmayı öğrenebilirseniz, dayanılmaz duygular geçer. Asi doğam bana yardım etti.

Sistemi içten dışa gördüm ve bana çok farklı bir bakış açısı kazandırdı. Başkalarının potansiyel olarak incinmediğini veya öldürülmediğini bilirsem affetmeyi düşünebilirim. Ancak, yanılsamanın devam ettiğini ve reçete oranlarının yıldan yıla arttığını bilerek mevcut sistemi affetmekte zorlanıyorum, ilaçlardan doğmamışlara yönelik potansiyel riskler de dahil. Çocuklara ve ölümlere zarar vermenin yanı sıra!

Not Reçeteli psikoaktif ilaçları, ilacı bırakmanın tehlikeleri nedeniyle, reçete yazan kişiye danışmadan durdurmayın veya değiştirmeyin. Herhangi bir değişiklik bir uzman gözetiminde yapılmalıdır. Yazdıklarım kendi deneyimlerimdir ve tıbbi tavsiye değildir. Hepimizin kendine özgü bir yolculuğu var. Samiriyeliler sıkıntı içindeki insanları dinlemek için oradalar ~ 116 123}

Referanslar
...

https://healingdistress.wordpress.com/2017/08/01/anti-depressants-are-great-until-you-have-an-adverse-drug-reaction/

https://twitter.com/amobeirne

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.