Antipsikotik ilaçlar psikoza neden olabilir mi?

"İlaçsız semptomlarımın nasıl olduğunu hiç görmedim, çünkü semptomlarımı sadece ilaç kullanırken yaşadım."


"Merak ediyorum, ilaçların gerçekten bu düşüncelere neden olması mümkün mü? İlacı almayı bırakırsam ve tarif ettiğim bu semptomların geri çekilme ve artan miktarları olduğu sürece bu süreye dayanırsam, hayatımı bu semptomlar olmadan yaşayabilir ve sonunda özgür olabilir miyim? iyi hissedememek. Keşke bunu ilaçsız halledebilseydim"

 



 Antipsikotik ilaçlar psikoza neden olabilir mi?

Yaklaşık 8 yıldır antipsikotik alıyorum ve en ağır antipsikotikleri kombinasyon halinde almama rağmen semptomlarımın neden geçmediğini merak etmeye devam ediyorum. Clozaril ve Zyprexa alıyorum. Clozaril dozu 300 mg ve Zyprexa dozu 20 mg'dır. İkisi de gece alınır. Şimdi belirtileri belirtmeden önce son 8 yılımın kısa bir geçmişini eklemek istiyorum. Uyuşturucu kullanırken yakalandığımda doktora gönderildim. (Lisedeyken hafta sonları arkadaşlarımla parti yapardık. İçtik ve uyuşturucu kullandık.) Kafasını kaldırıp halüsinasyon görmeye çalışmak için ilk defa öksürük şurubu içtim. İyi gitmedi. Uyuşturucu kaynaklı terörün ortasında, yakında öleceğime inanarak ne yaptığımı anneme anlatmaya karar verdim. Bir gece önce okuduktan sonra korkmuş aklıma ilk gelen serotonin sendromu olduğunu düşündüm. Annem hemen beni bir doktora görünmeden önce iki saat beklediğim acil servise götürdü. Orada, "kendimi incitmeye" çalışıp çalışmadığımı belirlemek için bir danışman geldi. Danışman, psikotik olduğum için kendime zarar vermeye çalıştığım sonucuna vardı. Ertesi gün doktora gittim. Doktora, lisede zaman zaman zorbalığa uğradığım için kısmen doğru olan okulda insanların bana güldüklerini düşündüğümü söyledim. Ben de ona insanların bana tuhaf tuhaf baktığını söyledim. Sanırım hareketlerimden dolayı utanıyordum ve bu yüzden aklımdan bu düşünceler geçiyordu. Doktor beni Risperdal'a verdi. Bu, başka bir büyük olay dönüşü olduğunda. Liseden arkadaşlarımın beni incitmeye çalıştığını düşünmeye başladım. Bu hatıraların aklımda olduğunu sanıyordum, ancak deneyim travmatik olduğundan ve alkol ve esrarın etkisi altında olduğum için bastırıldılar. Parti yaparken, aşırı derecede korktuğumda marijuana ile çok kötü birkaç deneyim yaşadım - öksürük şurubu deneyimine çok benzer. Bu deneyimlerden zarar görmeden uzaklaştığım için şanslı olduğumu düşündüm. Devam etmek gerekirse, arkadaşlarımın beni incittiğine dair bu düşünceler birkaç saat sürdü ve genellikle aileme bunları açıkladığımda ortadan kayboldu. Ailem her seferinde çok destek oldular ve hala da öyleler. İnsanların geçmişte beni incittiği düşüncelerine sahip olmaya devam ediyorum. Bu düşünceleri sanrı olarak tanımlayabilirim. Ayrıca hiç yaşanmamış konuşmaları düşünmeye devam ediyorum. Oldukça acı vericidirler. Bu konuşmalar sırasında sesleri duymuyorum, bunun yerine düşünce olarak geliyorlar. Eğer zihninizde birisiyle konuşmayı hayal edebiliyorsanız, o zaman o kişinin geçmişte ve şimdiki yanlışlarım için sürekli olarak beni cezalandırmaya çalışması dışında, bu böyle hissettiriyor. Bu düşünceler her zaman gider ve kendimi normal hissederim ama bunlar her gün, günde birkaç kez olur. Geçen sekiz yıl içinde düşüncelerim gitmediği için ilaçları değiştirmeye devam ettim ve sonunda semptomlarım en iyi şekilde kontrol edildiğinden Clozaril ve Zyprexa'yı birlikte aldım. Şimdi bu semptomlarla her gün acı çektikten sonra, bu ilaçları ömür boyu almam gerekebileceğini anlıyorum. Bu beni daha da büyük bir sıkıntıya sokuyor. Ağır yan etkiler nedeniyle kesinlikle Clozaril'i başka bir ilaçla değiştirmek zorunda kalacağım. Bu beni düşüncelerimin daha da kötüleşebileceğinden ve kendimi iyi hissedemeyeceğimden endişelendiriyor. Keşke bunu ilaçsız halledebilseydim ve bu da beni bu sorunun noktasına getiriyor. İlaçsız semptomlarımın nasıl olduğunu hiç görmedim, çünkü semptomlarımı sadece ilaç kullanırken yaşadım. (Uyuşturucu kullanmayı bıraktım ve NA'ya gittim.) Clozaril'in dozunu her düşürmeye çalıştığımda, iki ya da daha fazla hafta sonra düşüncelerim çok daha güçlü bir şekilde geri geliyor. Merak ediyorum, ilaçların gerçekten bu düşüncelere neden olması mümkün mü? İlacı almayı bırakırsam ve tarif ettiğim bu semptomların geri çekilme ve artan miktarları olduğu sürece bu süreye dayanırsam, hayatımı bu semptomlar olmadan yaşayabilir ve sonunda özgür olabilir miyim? iyi hissedememek. 


https://www.psychforums.com/schizophrenia/topic187880.html




Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.