Kendini Yansıtacak Eleştirel Bir Psikiyatriye Doğru: Pat Bracken ile Söyleşi

Mad In America'ın (yani Amerika'nın Delileri/Amerikalı Deliler/Amerikada ki Deliler sitesinin ve kuruluşunun) Haber Editörü Justin Karter, eleştirel psikiyatrist ve filozof Pat Bracken ile sahip olunan egemen bilgiye meydan okumanın gerekliliği hakkında röportaj yapıyor.



Bracken'de, alanının temel varsayımlarının çoğunu sorgulayan bir psikiyatrist. İrlanda kırsalında, İngiltere'nin şehir içi ve çok etnikli bölgelerinde ve Uganda, Doğu Afrika'da psikiyatrist olarak çalıştı.

Hem tıpta hem de felsefede doktora derecelerine sahip olan Bracken, eleştirel psikiyatriye doğru bir hareket çağrısı yapıyor. Psikiyatrik bilgi ve uygulamanın altında yatan varsayımları sorgulayan psikiyatristler, araştırmacılar ve akıl sağlığı uzmanlarından oluşan bir organizasyon olan Kritik Psikiyatri Ağı'nın başlatılmasına dahil olan kişilerden biriydi .

Klinik ve felsefe ve etik akademik çalışmalar sayesinde, Batı'da ruh sağlığına yönelik standartların sınırlarını ve tehlikelerini okudu. Sonuç olarak, rutin olarak görmezden gelinen ve reddedilenlerden - yani hizmet kullanıcıları ve kendileri delilik yaşayan insanlar ile yerli ve Batılı olmayan kültürlerden gelenlerin farklı delilik anlayışlarını dinlemenin bir savunucusu haline geldi.

Video transkript, uzunluk ve anlaşılırlık için düzenlenmiştir. Röportajın sesini ücretsiz.

Justin Karter: Katolik bir eşya büyüdünüz. Bu, düşüncelerinizi ve inanç sistemlerinizi nasıl etkiledi?

Pat Bracken: İrlanda'da altmışlı ve yetmişli büyüdüm ve o zamanlar çok farklı bir yerdi. Çocuklarımın şimdi büyüdüğünü görüyorum ve yaşadıkları ve evlerini aradıkları İrlanda çok daha açık bir toplum ve genel olarak büyümek ve kendini bulmak için muhtemelen daha iyi bir yer olduğunu düşünüyorum. Altmışlı ve yetmişli oldukça büyük bir toplumdu. Roma Katolik kilisesinin hakimiyetindeydik.

Katolik karşıtı değilim. Ben bu gelenek içinde büyüdüm ve dinin insanların hayatlarında getirebileceği birçok şey görüyorum. Örneğin, zorluklar ve krizler yaşadıklarında kendi ailemle birlikte gördüm. Kilise ve güçlü Katolik inançları, onlara bu sorunların üstesinden gelme önemli bir şey sundu.

Ancak İrlanda'da Katolikliğin egemenliğinin çok karanlık bir yanı vardı. Şimdi bunun çocuklara yönelik cinsel istismar açısından ne kadar karanlık olduğunu biliyoruz. Ama bundan daha genişti. Zamanın ana akım geleneklerinden herhangi bir sapma gösteren herkes için çok sert bir atmosferdi. Yani eğer gey olsaydın, burası çok zor bir yerdi. Kilise ile herhangi bir şekilde çatışırsanız, olması zor bir yer olduğunu düşünüyorum.

Aynı zamanda, bu adada bir savaş olan, şimdi örtük bir şekilde “dertler” dediğimiz şeyin tam ortasında olduğumuz 1970'lerdeydi. Bunun hepimiz için büyük etkileri oldu. İrlanda'nın güneyinde yaşayıp çalışmama rağmen, İrlanda'nın kuzeyindeki çatışma bizden hiçbir zaman uzak olmadı ve 70'lerin ve 80'lerin politik sahnesine hakim oldu. Ekonomik olarak da zor zamanlardı. Etrafta pek lüks yoktu.

Tüm bunları, kolay bir zaman olmadığını ve diğer birçok yerde olmadığını söylemek için söylüyorum. Bazı yönlerden topluma eleştirel bir tepkinin şekillenmesine de yardımcı olduğunu düşünüyorum. Tüm biçimlerinde çok sayıda baskı gördüğünüz bir toplumda, bu konuda bir pozisyon almalısınız. Sanırım genç olarak statükoyla ilgili derin sorunlar olduğunu bilmeme yardımcı oldu ve bununla mücadele edilmesi gerektiğini öğrendim.

Karter: Psikiyatri alanında bir kariyere nasıl karar verdiniz? Neden psikiyatrist olmak istedin?

Bracken: Aslında çok erken. Oldukça alışılmadık bir şekilde, tıp eğitimine başlamadan önce psikiyatrist olmak istediğimi düşünüyorum. Çok erken yaşlardan itibaren delilikle ilgilenmeye başladım. 1970'lerde gençken sanata ve aşırı devletlere çok ilgi duyuyordum. Sürrealizm gibi şeyler beni büyüledi. Bundan elde ettiğim şey, normlardan farklılık ve sapma ve "çılgınlık" üzerine olumlu bir bakış açısı oldu.

Belki de safça, psikiyatri dünyasında - yaşamak ve o alanda hayatımı kurmak için - pratik yapmanın basit bir süreç olacağını düşündüm. 1970'lerdeki pek çok insan gibi, RD Laing’in The Divided Self adlı kitabını okudum ve bundan çok etkilendim. Tamamen aynı fikirde olduğumdan ya da o zaman% 100 anladığımdan değil, ama Laing'in yazma şekli ikna ediciydi. Adamın ne kadar tutkulu olduğunu ve "akıl hastalığı" alanına getirdiği hayal gücünü inkar etmek mümkün değil.

O zamanlar, herhangi bir ciddi zihinsel sağlık sorunu olan insanlar, ilgi çekici olmayan, gitmek istemediğiniz yerler olan büyük büyük akıl hastanelerine kapatıldı. Onlar, bilirsiniz, yılan çukurları denirdi. Laing'in yaptığı şey, “Bu insanlar büyüleyici. Bu insanlar ilginç. Gerçekliği benimsemeleri, onurlandırılması ve keşfedilmesi gereken ve tamamen farklı bir düşünce tarzına ihtiyaç duyan bir şey. "

Sanırım bu tutkunun bir kısmını o sırada onu ve diğer insanları okumaktan aldım. O işin bir parçası olmak istedim. Doğrudan çılgınlık dünyasına girmek istedim.

Sonra seksenlerin başında mezun olduğumda, tabii ki kendimi İrlanda'daki psikiyatri sisteminin gerçekliğinde buldum. Birkaç yıl sonra buna devam edemeyeceğimi düşündüm; İnsanları önemsemek ile onları anlamaya çalışmak arasındaki çelişkiler ve aynı zamanda psikiyatri ile birlikte gelen güç ve kontrol.

Gerçekten psikiyatri uygulamaya 1983 yılında başladım. O aşamada, DSM ve biyolojik psikiyatrinin tam etkisi gerçekleşmemişti. Bu seksenlerin en başları. Örneğin, psikanaliz eğitimimizde hala rol oynadı ve diğer yaklaşımlar göz ardı edilmedi. O zamanlar, teorik bir bakış açısına göre, 1980'lerin başında eğitim, psikiyatri olduğu kadar dogmatik değildi.

Tıp fakültesini bırakıp sınavlarımı bir kenara bıraktıktan sonra felsefe okumaya başladım. Psikiyatri çalışma dünyasına girdiğinizde, zihin ve beden, zihin ile beden ve toplum arasındaki ilişki ve tüm bu tür fikirler hakkında okuyorsunuz. Psikiyatriye geldiğimde hemen hissettiğim, bazı temel kavramları anlamamızın zayıflığıydı. Çok, çok tehlikeli kavramsal temeller üzerine deneysel bir bilim inşa ediyorduk.

Birkaç yıl bilim, etik ve diğer şeyler felsefesini inceledikten sonra, zamanının çoğunu psikiyatrinin tarihini, varsayımlarını ve uygulamalarını ve bunların geldiği yeri keşfetmekle geçiren Michel Foucault'nun çalışmalarına hayran kaldım. itibaren. Psikiyatri okurken ve öğrenirken Foucault'nun çalışmasını deneyimlemek benim için gerçekten önemli bir deneyimdi. Felsefe sorgulamakla ilgilidir. Tüm cevaplara sahip olduğunuz noktaya ulaştığınız için asla mutlu olmayın. Her zaman daha fazla soru vardır.

Söylemek istediğim nokta, psikiyatriyi dışarıdan öğrendiğim. Dünyayı hiçbir zaman anlamadım ya da dünyayı psikiyatrik kelimesini öğrenmekle yaşayın. Kavramları, nereden geldiklerini, ne kadar olağan bilgi, ne kadar tecrübeleri, ne kadar görebiliyordum; bu yüzden asla inanmadım. Şizofreni diye bir şeyin bir şekilde hastalık süreci olarak var olduğundan aslamadım. O kavramın tarihini, içinde varsayımları, anladım. Psikiyatrik gözlüklerle dünyayı almaküm bir psikiyatri ile hiç ilişki olmadı.


Karter: Foucault'nun araştırması, psikiyatri bilim felsefine yazım felsefi varsayım görebiliyordunuz. Bu varsayımların ne olduğunu merak ediyorum. O zamanlar psikiyatri pratiğine çok fazla kafa yormadan insan edebilecek ilgili varsayımlar pişiriliyordu?

Bracken: Pekala, büyük ironi şu ki, psikiyatri, 1920'lere ve otuzlara geri dönerseniz, psikiyatrinin kavramsal konular hakkında çok daha zengin bir söylemi vardı.

Örneğin, fenomenoloji geleneği. Psikiyatri eğitimi alırsanız, fenomenoloji dedikleri şeyi eğitirsiniz, ancak bu, 20. yüzyılın ikinci yarısında, psikiyatrik semptomların bir listesinden ve bunların bir tanımından biraz daha fazlası haline geldi. Çoğu psikiyatrist için fenomenolojiyi basitçe belirtilerin bu tür bir listesi olarak düşünür ve hastaya sesler duyup duymadığınızı veya ne tür sesler duyduklarını sorarlar.

Felsefede ise fenomenoloji, dünyadaki konumumuzla ve dünyanın insan olarak bize nasıl açıldığıyla karşılaşmanın muazzam, zengin bir yoludur. Felsefeye gidip bunu şu ya da bu türden çeşitli deneyimleri anlamak için kullanırsanız çok büyük içgörüler vardır. Fenomenolojinin sunabileceği devasa şeyler var, ancak psikiyatride fenomenoloji kavramı kısıtlandı, çarpıtıldı.

Şimdi psikiyatristlere eğitimlerinde verilenler, filozoflar psikiyatrinin fenomenoloji dediği şeyi tanımazlar. Bunun için büyük bir dezavantaj olduğunu düşünüyorum. Bir disiplin olarak psikiyatri geçmişimize geri dönmemiz ve psikiyatristlerin yirmili yılların başlarında yaşadığı bazı tartışmalarla yeniden ilgilenmemiz için bizi cesaretlendiririm.


Karter: 
Daha önce Tanısal ve İstatistiksel El Kitabının (DSM) ve tıbbileştirilmiş tanının İrlanda'daki psikiyatri bildikünden bahsetmiştiniz. DSM pratikte psikiyatristlerin düşüncelerini nasıl değiştirdi?

Bracken: DSM III 1980'de çıktığında, Amerikan psikiyatrisi içinde, psikanalitik düşünce tarzını reddeden bir grup insanın iktidara gelmesini temsil ediyordu. Kim dedi, bu bizi hiçbir yere götürmüyor, eğer düzgün doktorlar olmak istiyorsak, uygun bir teşhis sistemine sahip olmamız gerekiyor, bu bizim ilk adımımız. Bunu doğru bir şekilde yapabilmeliyiz ve aynı hastanın farklı psikiyatristler tarafından görülüp aynı teşhisin verileceği araştırmalar yapabilmeliyiz.

Bu operasyonel tanıya geçiş, psikiyatrinin zihinsel sorunların tıpkı karaciğer veya akciğerlerdeki sorunları ele aldığımız gibi ele alınabileceğini söylediği anlamına geliyordu. Dolayısıyla DSM III'e geçiş aslında derinlemesine felsefi bir hareketti. İndirgemecilik dediğim şeye doğru bir hareketti.

O zamanlar 1980'lerde ve özellikle 1980'lerin sonunda olan şey, Pharma'nın birçok psikiyatrik araştırma ve psikiyatri pratiğini finanse etmeye başlamasıydı. O zaman, Amerika Birleşik Devletleri'nde de yönetilen bakımın ortaya çıkışı var. Tüm bu faktörler, 80'lerin sonlarında, 90'ların sonunda ve kavramsal olarak çok fakirleşen kendi zamanımıza kadar bir psikiyatri üretmeye başladı.

Psikiyatri artık semptomların bir listesi ile hızlı teşhis koyma ve soruna bir ilaç uygulama üzerine modellenmiştir. Bu tür bir psikiyatri benim için bir anatem. İnsanların sorunlarının gerçekliğine, dağınık gerçekliğine, karmaşık gerçekliğine, kültürlü gerçekliğine, somutlaştırılmış gerçekliğine çok fazla şiddet uyguladığını görüyorum. Bu çok basit, dar yaklaşım çok fazla şiddete neden olabilir ve çok fazla acıya yol açar. Mad in America'da bugün ele aldığınız ve son birkaç yıldır yaptığınız türden sorunlara yol açtı.


Karter: DSM'nin son versiyonu olan DSM V, ruh sağlığı uzmanları ve hizmet kullanıcıları tarafından eleştirilere maruz kaldı ve bazı alternatifler sunuldu. Bazıları Birleşik Krallık'taki Power Threat Anlamı Framework (PTMF) gibi sosyopolitik uçtadır. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ruh Sağlığı Enstitüsü'nün (NIMH) RDoc girişimi gibi diğerleri beyinde cevap bulma konusunda ikiye katlanıyor gibi görünüyor RDoc üzerine yazdığınızı biliyorum - sunulan alternatifler hakkındaki fikirleriniz nelerdir?

Bracken: Oldukça inanılmaz bir şekilde, psikiyatriden DSM V'ye verilen yanıt, indirgemeciliğin iki katına çıkması oldu. RDoc, görebildiğim kadarıyla bir felaket. Milyarlarca dolar tüketti ve hiçbir şey teslim etmedi. İnanılmaz.

Bu tıbbın başka herhangi bir dalında olsaydı, sadece skandal olurdu. Amerika Birleşik Devletleri'nin 10 yıllık bir süre boyunca kanser üzerine araştırma bütçesinin tamamı hastalara yararlı bir şey sunmada başarısız olsaydı, insanlar buna tahammül edemezdi. Her nasılsa, bu insanların bu skandal kaynak israfından sıyrılmalarına izin verildi.

Ancak bu sadece RDoc değil. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde ortaya çıkan Lancet Psikiyatri Dünya Psikiyatri Birliği Komisyonu raporu, dünyanın dört bir yanından psikiyatristlerden yararlandı ve onlardan zorlukların neler olduğunu ve geleceğin ne olacağını hayal etmelerini istedi ve açıkçası pek çok düşünce konuldu. içine, ama gerçekten üzücü. Hayal gücü orada değil. Yine, geleceği çok tıbbi bir bakış açısıyla görmeye geri dönüyor; işin daha çok biyolojik araştırma, sinirbilim, genetik olduğunu. Ruh sağlığı alanında ve ilerlemenin nereden geleceği konusunda oldukça teknik bir anlayışa sahip ve akıl sağlığı dünyasında meydana gelen heyecan verici şeyleri kaçırıyor.

Kariyerimde en heyecan verici, en önemli şey, hizmet-kullanıcı hareketinin veya tüketici hareketinin yükselişi oldu. İnsanlar buna farklı bakış açılarından geliyorlar, ancak bu son yirmi ya da otuz yılda gerçekleşen inanılmaz bir fenomen. Ruh sağlığı sorunları, krizler, zorluklar yaşayan insanlar bunu ifade etmeye başladılar ve farklı türden gruplar halinde bir araya geldiler ve statükoya meydan okumaya başladılar.

Biz profesyoneller için asıl mesele, diyalog için alan açmanın yollarını bulmaktır. Biz bilgi ve uzmanlık düşünmek biçimini değiştirmek zorunda ve biz daha fazla araştırma yapıyor olması lazım fikrine ölçüde uzaklaşmaya var ve biz daha fazla yapıyor olması gerektiğini yapmak için bizim soruşturma ve geleceği olduğunu hakkında bizim bilim ve bizim kendimizi eğitmek yolunda.

Bu düşünce tarzı, sanki bir akıl sağlığı ve akıl hastalığı hakkında bir tür tekil gerçek varmış ve psikiyatri ve müttefik profesyonellerimizin erişebildiği gibi ihtiyaç gibi, duyulandan tam tersi ilerliyor. Profesyoneller olarak, akıl hastalıkları hakkında bazı ayrıcalıklı bilgi ve bilim kaynağımız olduğu fikrinden önemli ölçüde uzaklaşmalıyız. Hemen temellere geri dönmeli ve yardım için hizmetlere gelen insanlarla gerçek diyaloğa girmemizi kendi içimizde ve mesleğimizde ne tür bir alan, ne tür bir düşünce, beslememiz inşa etmeyi söylemeliyiz.


Karter: Tarihsel olarak sözlü ve uluslararası olarak çalışın oluşturduğu zihinsel sıkıntı anlayışınızda nasıl etkilendiniz?

Bracken: İlk günlerimde psikiyatri ve ilk eğitim yıllarımdan çok hayal kırıklığına uğradığımı ve aslında bırakmaya karar verdiğimi daha önce söylemiştim. Devam edemeyeceğime karar verdim. Onun yerine felsefede kariyer yapmaya karar vermiştim.

Ama sonra British Medical Journal'da bir reklam gördüm - bu, 1980'lerin sonlarında Londra'da İşkence Mağdurlarının Bakımı için Tıp Vakfı adında yeni kurulan bir kuruluşun reklamıydı. Uluslararası Af Örgütü tarafından Uganda'da işkence mağdurları için bir proje oluşturmaları isteniyordu.

İş için başvurdum ve gittim. Kendimi o zamanlar hala çok güvensiz ve pek çok problemin olduğu bir yerde buldum. Oraya gittim, orada ortağım Joan Giller ile tanıştım ve yıllar boyunca bu konuların çoğu üzerinde birlikte çalıştık.

Joan eğitim alarak bir jinekologdur ve daha sonra antropoloji ve psikoterapi almıştır. İkimiz bu proje için işe alım ve sonunda ne yapacağımızı merak ettik. Yıkıcı bir iç savaştan ve büyük insan hakları ihlallerinden sersemlemiş bir Avrupa'dan iki beyaz doktor olarak, bir çözümümüz olduğunu düşünerek çok zarar verebileceğimiz çok çabuk fark ettik. Ya da Uganda'daki sorunların çözümlerinin Avrupa'dan geleceğini, Batı psikiyatrisinden veya belirli bir çalışma şekliyle eğitilmiş Batı dünyasından danışmanlardan geleceğini düşünerek.

Bu tür bir düşünce tarzıyla gelirseniz, acı çekmenin yerel yollarını, toplum yaratmanın yerel yollarını, kolektiviteyi ve dayanışmayı baltalamaya başlarsınız. Söylemeye başladığınız için, aslında bizim sahip olduğumuz, eğitim aldığımız, sizin için müsait olmadığımız bir uzmanlık var ve şu anda acınızdan kurtulmanın tek yolu şudur: uzmanlığımıza erişerek. Kendi kaynaklarınızla, kendi kültürünüzle, kendi dinlerinizle, işleri kendi yolunuzla ve dayanışma bulmanız yoluyla değil.

O dünyada çok dikkatli hareket etmemiz gerektiğinin çok çabuk farkına vardık. Aynı zamanda, yaştan, gruptan, onun kabile geçmişinden Ugandalıların, yaşadıklarıyla ilgili olarak dünyanın kalanından umutsuzca bir alanda ihtilaf öğrenmek için fikrine de saygı duyduk. Bazı insanlar, bu acıya ilgi duyan insanların orada olduğu için çok mutluydu.

Bu deneyimin ne yaptığını sordunuz ve benim için çok dönüştürücü oldu çünkü zihinsel acıyı nasıl deneyimlediğimizi, ona nasıl tepki vereceğimizi ve nasıl yardımcı olabileceğimizi şekillendirmede sosyal bağlamın öneminin kesinlikle farkına vardım. İnsanların yaptığı bağlamı anlamadan bunlardan hiçbirini yapamayız.


Karter: Lancet Küresel Akıl Sağlığı Komisyonu'na ve küresel ruh sağlığı hareketine daha geniş bir şekilde bakıldığında, düşük ve orta gelirli ülkelerde ruh sağlığı hizmetlerinin yetersiz olduğu varsayımı yapılmış gibi görünüyor. Batı psikiyatrisinin merceğinden, farklı kültürlerin stresle ve açıkça "ruh sağlığı bakımı" olarak göremeyebileceğimiz sosyal sorunların sonuçlarıyla başa çıkma yolları olduğunu belirttiniz. İnsanların muazzam miktardaki sıkıntılardan kurtulmalarına veya bunlarla başa çıkmalarına olanak tanıyan alternatif terapötik veya kültürel stratejiler konusunda uluslararası düzeyde ne gördünüz?

Bracken: Yapmamız gereken şey, insanların ortaya çıkardığı sıkıntılara verilen yanıtların çeşitliliğine saygı duymaktır; Akıl sağlığı etrafındaki küresel sorunları, bu tür küstah emperyalist anlayışla anlamaya çalışmayın, tek yanıt bizden Batı'da.

Örneğin depresyon için okuduğum bazı makaleler akıllara durgunluk veriyor. İnanılmazlar - depresyon için dünya ölçeğinde tek 'kanıta dayalı' tedaviler antidepresanlar, ECT ve CBT veya bazı değiştirilmiş CBT formlarıdır. Bunun çok saçma olduğunu düşünüyorum. İnsanlar her türden başa çıkma, birbirlerini destekleme, bir şeylerden anlam çıkarma yollarına sahiptir ve buna saygı duymalıyız. Ayrıca, bizim sözde, 'kanıta dayalı' tedavilerimiz ve konseptlerimizle yapılabilecek zararlar hakkında eleştirel bir bilince ihtiyacımız var.

Bilim bize çok yardımcı olabilir. Buna hiç şüphe yok. Ancak birçok yönden bilim, güneşin parlak ışığı gibidir. Parlıyor ve şeyleri belirli bir şekilde aydınlatıyor ve bu da bizim bazı şeyleri görmemizi sağlıyor. Ama bunu düşündüğümüzde, sadece güneş battığında, güneş battığında, yıldızları görmeye başlayabiliriz. Benim için yıldızlar, sıkıntı ve delilik haliyle başa çıkmanın ve baş etmenin farklı kültürel yollarıdır.


Karter: Geçenlerde Transcultural Psychiatry'de yayınlanan ve burada Mad in America'da ( Araştırma raporu ; Röportaj ) ele aldığımız , Yeni Zelanda'daki Maori yerli topluluğu ile kültürel olarak duyarlı ve kültürel olarak bilgilendirilmiş terapötik uygulamalar geliştirme hakkında bir makalenin ortak yazarıydınız Bu çalışmaya nasıl dahil oldunuz ve ne öğrendiniz?

Bracken: Benim katılımım hiçbir şekilde merkezden uzaktı. 2016'da İrlanda'daki sağlık hizmetindeki görevimden emekli olduktan sonra Yeni Zelanda'ya dahil oldum. Temelde, hayatımda bir süre sağlık hizmetinde klinik yönetici, klinik lider olarak çalışamayacağımı istedim. Seyahat edebilmek ve birkaç şey daha yapabilmek istedim.

Yeni Zelanda, kültüre, özellikle yerli Maori kültürüne saygı duyma geleneğine sahiptir. Yeni Zelanda'da geleneksel psikiyatri uygulamalarının yanı sıra kültürel hizmetler olarak çalışan birçok farklı hizmet kurdular. Bunu okudum ve çok ilgilendim çünkü özellikle Birleşik Krallık'ta göçmen topluluklarla başa çıkmak ve onlara olumlu şeyler sunmak için mücadele eden hizmetlerde çalıştım. Bu yüzden, İrlanda'daki işimden emekli olduktan ve soruşturmalar yaptıktan sonra etrafıma baktım ve Gisborne şehrinin doğu kıyısındaki Kuzey Adası'ndaki hizmete bağlanacak kadar şanslıydım.

Oraya locum pozisyonunu yapıyor sona erdi ve bilmek lazım Diana Kopua bir Maori psikiyatrdır, ve bir Maori sanat kocası Mark ve işlerini denilen uygulama geliştirme bir Atua Mahi kabaca 'olarak çevirir Tanrıların Eseri. '

Diana'nın uzun zamandır yaptığı şey, Batı psikiyatrisinden ve varsayımından, teorilerinden ve varsayımlarından yararlanmayan, bunun yerine Maori'nin yaratılış hikayelerine geri dönen bireyler ve ailelerle bir müdahale pratiği geliştirmekti. Bu yaratılış hikayelerindeki karakterleri ve aile olaylarını, insanların hayatlarında karşılaştıkları sorunlar etmenin bir yolu olarak kullanıyor.

Aile içi çatışmalardan uygulandığında, deliliğe, melankoli ve depresyon ve çekilmeye kadar türden sorun. Tüm bu devletler, zengin Maori yaratma hikayesi ve anlatısı geleneği içinde ele alındı. Diana'nın yaptığı şey, bir teşhis koymaya çalışarak başlamayan ve bir ilaç ya da tedaviyle acele eden bir uygulama geliştirmekti.

Yaratılış hikayeleri hakkında konuşarak ve olup bitenlerle belki yankıları veya rezonansları olan birini bularak başladınız. Maori kültürü çok aile merkezli olduğu için, aile hakkında konuştuğumuzda, daha geniş aileden bahsediyoruz. Bu sadece çekirdek aile değildir; çok daha geniştir. Yani, aile toplantılarından bahsederken, kuşaklar arası kuzenler, teyzeler ve her türden koca bir odanız olabilir. Yaklaşımları, Batı psikolojisini ve varsayımlarını değil, Maori psikolojisini ve geçmişlerini kullanarak tüm insanları bir diyalog ve söyleme dahil ederek konuşturmaktı.

Beni etkileyen şey, bunu hayata geçirmek için Batı psikolojisinin bir eleştirisinin olması gerektiğiydi. Yeni Zelanda'da etrafa baktığımda, bu uygulamalara ve özellikle Maori kültürel uygulamalarına büyük saygı duyulurken, aslında akıl sağlığı sistemi hala batı psikiyatrisi ve psikolojisine dayanan bir mantığa göre çalışıyordu. Yani o ülkedeki tüm ruh sağlığı yasası, batı psikiyatrik bir düşünce tarzı etrafında oluşturuldu. Psikiyatristlerin eğitilme şekli, uygulamada kararların alınma şekli, kültür işçilerine ve girdilerine saygı varken, sonuçta Batı psikiyatrisi egemendi.

Yerli psikolojiyle birlikte eleştirel psikiyatri ile Batı düşünce biçimlerine, varsayımlarına ve uygulamalarına ödenen gücü, otoriteyi, hürmeti azaltmaya başlayabilirsiniz. Örneğin şizofreni teşhisi konan bir kişiyi o kişinin hayatını gerçekten kısıtlayan uzun süreli nöroleptik ilaç tedavisine sokmaktan kaynaklanan müdahalelerin dezavantajına sistematik olarak işaret etmeye başladığınızda, bunu eleştirebilir ve yapmamanın yollarını bulmaya çalışabilirsiniz. bu.


Karter: Küresel akıl sağlığı için hareketin birçok eleştirisi yayınlandı ve şimdi, tartıştığınız gibi alternatiflerin de saygın dergilerde yayınlandığını görüyoruz. Bu nasıl özümsenecek? Batı'daki güçlü psikiyatri ve psikoloji merkezinden gelen olası yanıtlar sizce nedir?

Bracken: Beni nasıl bir güne götürdüğüne ve buna nasıl cevap vereceğime bağlı! Kötümser tıslıyorsam, dinlemeyeceğim derdim. Daha olumlu bir günde, bence evet, umut var.

Umutlu olabilirim. Örneğin, kendi eleştirel psikiyatri ağımız şimdi 20 yıl önce öğrenmekten daha fazla insanı dahil etti. Eleştirel düşünceye saygı gösterilmeye başlandığını düşünüyorum. Ayrıca, yerlilerin armağanlarına, bize getirebileceklerine, sadece aynı zamanda yerli kültürlerden gezegenimizi kurtarmakla ilgili öğrenmeye başlayabiliriz ve buna başlamalıyız.

Yerli kültürlerde, örneğin Maori kültüründe olduğu gibi, doğal dünyanın kişiliği vardır. Yaşadığımız dünya, içinde yaşadığımız orman, ayaklarımızın altındaki toprak, bizi çevreleyen dağlar, onları sadece sevdiğimiz şeyleri yapmamız için kaynak olarak görmüyorlar. Maori kültüründe, dünyanın bu doğal bölgeleri bize, insanlara yakın bir statüye sahiptir ve bizden saygı talep eder.

Bence yaşadığımız dünya hakkında düşünmenin bu yolu, bizi bulunduğumuz gezegeni yok etmekten, kendimizi yok etmekten kurtaracak tek şeydir. Yerli kültürlerle ilişkimizi yeniden düşünmeli ve ona nasıl daha fazla saygı gösterilebileceğini düşünmeye başlamalıyız. Bunun bir kısmı bizim onları dinlemeyi öğrenmemizle ilgili. Yine, bu kendimizi beslemekle, kendi tarihimizin yıkıcı yönlerini anlayan eleştirel bir öz-dönüşlülükle ilgilidir. Maori bağlamında bu, sömürgeciliğin tarihini anlamakla ilgilidir.


Karter: Bir terapist, psikiyatrist veya akıl sağlığı uzmanının bunu dinlediğini veya okuyup kültürler arası çalışırken bu alçakgönüllülüğün önemli olduğunu düşündüğünü hayal edebiliyorum. Bu yaklaşımın Batı'daki bireysel uygulamada nasıl uygulanabileceği biraz daha az açık olabilir. Hem hizmet kullanıcıları, anti-psikiyatri grupları ve psikiyatri mağdurları tarafından psikiyatri eleştirisine açık olmaktan, aynı zamanda insanların terapötik karşılaşmaya getirebileceği zihinsel rahatsızlığı anlamanın alternatif yollarına saygı duymaktan bahsediyorsunuz. Bunun hakkında biraz daha söyleyebilir misin?

Bracken: Bunun çok iyi ifade edildiğini düşünüyorum. Geleceği olan psikiyatri hakkında düşünmenin bir yolunu tartışmaya çalışıyorum. Tıbbın, sıkıntı, delilik ve yerinden çıkma durumlarıyla mücadele eden insanların yaşamlarında oynayacağı meşru ve olumlu bir role sahip olduğuna inanıyorum, ancak ancak bu katılım için başlangıç ​​noktasını radikal bir şekilde yeniden düşünebilirsek. Psikiyatri kendi başına oraya varamaz. Bu süreci bir diyalog yerinden başlatmak zorundadır.

Verdiğimiz zararı ve insanlara nasıl zarar verdiğimizi tam olarak anlayana ve bununla bir şekilde yüzleşene kadar gerçek diyalogun olduğu o yere varamayacağız. Sömürge sonrası çalışmalar, Queer Çalışmaları, feminist bilimden bahsetmiştim, bunların hepsi dünyayı anladığımız baskın yollardan bazılarını geri almaya ve kavramlarla birbirimize zarar vermediğimiz bir yere geçmeye çalışmakla ilgili kullanın. Oraya ancak bunun üzerinde gerçekten çalışarak varacağız. Eleştirel psikiyatrinin rolü budur. Bana göre kritik psikiyatri budur.

****

MIA Raporları, kısmen Açık Toplum Vakıflarından alınan bir hibe ile desteklenmektedir.


https://www.madinamerica.com/2019/08/toward-critical-self-reflective-psychiatry-interview-pat-bracken/

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.